וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גולדמן סאקס עשוי לקבל בונוס ענק

סוכנויות הידיעות

1.2.2010 / 15:45

בנק ההשקעות העשיר בעולם עשוי לשלם למנכ"ל בונוס גדול של עד ל-100 מיליון דולר, על אף ניסיונותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה למנוע תשלומים בסדר גודל כזה

גולדמן סאקס, בנק ההשקעות העשיר בעולם, עשוי לשלם למנכ"ל בונוס גדול של עד ל-100 מיליון דולר, על אף ניסיונותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה למנוע תשלומים בסדר גודל שכזה.

בנקאים שהשתתפו במפגש הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס אמרו לעיתון "טיימס" הלונדוני כי למיטב הבנתם לויד בלנקפיין - מנכ"ל גולדמן סאקס - ובנקאים בכירים נוספים בחברה מחוץ לבריטניה עשויים לקבל את הבונוסים הגדולים שקיבלו אי פעם. "ככה לויד בלנקפיין עושה דווקא לאובמה", אמר בנקאי בכיר באחד מהבנקים היריבים לגולדמן סאקס לעיתון הבריטי.

גולדמן סאקס הופך להיות למרכז תשומת הלב הפוליטית והפיננסית בעקבות תשלומים של מיליוני דולרים בבונוסים. בשבוע שעבר תיאר נשיא ארה"ב את הבונוסים ששולמו על ידי חלק מהבנקים כ"שיא חוסר האחריות והבושה".

בלנקפיין קיבל את הבונוס הגדול ביותר שקיבל עד כה בשנת 2007 - בונוס שעמד על 67.9 מיליון דולר. רווחי הבנק שהוא עומד בראשו בשנה שעברה היו גבוהים ב-1.8 מיליארד דולר ממה שהיו בשנת 2007. משמעות העובדה היא שלבנק יש הצדקה להגדיל את הבונוס לבלנקפיין, למרות שהבונוס כולו ישולם במניות.

בנק גולדמן סאקס סירב לבקשת "טיימס" לתגובה, אבל הבנק צפוי לפרסם את סכום הבונוסים שישולמו לחמשת הבנקאים הבכירים לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בחודש הבא.

גולדמן סאקס הוא היריב המושבע של בנקים רבים בוול סטריט, ומושא לקנאה לרבים מהם. הבנק החזיר מהר את המיליארדים שלווה מממשל ארה"ב במסגרת התוכנית לחילוץ המגזר הפיננסי (TARP), בחלקה בגלל שרצה להימנע מהגבלות על שכר הבכירים.

שותפיו של בנק גולדמן סאקס בלונדון הסכימו להגביל את שכרם הכולל לשנה שנסתיימה למיליון ליש"ט בתגובה לדרישה הממשלתית לשלם מס על הבונוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully