וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי טריטוריאלי

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

3.2.2010 / 10:44

אם החתול מפגין התנהגות מוזרה ומסמן בכל מקום, כנראה שיש לו קשיים טריטוריאלים. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן כאן לשירותכם

יש לי 2 חתולים זכרים, והם כל הזמן רבים. הקטן מביניהם כל הזמן רוצה על הידיים שלי ושורט בלי הפסקה אותי וחפצים. יש ביניהם עוינות, דווקא מצד הקטן. אני נכה בכסא גלגלים, אין לי רצון לשלח את הקטן, אבל אני רוצה למצוא את הדרך לשלום בית ביני לבינם. מה אוכל לעשות?

שלום רב ותודות על שאלתך. "טובים השניים מן האחד" – זה אכן נכון, וגם אצל חתולים. החיים בשניים תמיד טובים יותר מאשר בבדידות. יחד עם זאת, יש לזכור שהאתגרים קיימים ונשמח לעזור לך במספר עצות מקצועיות. ראשית יש להבין שהחתול העוין ו/או התוקפן הוא בעצם הפחדן בין השניים. תוקפנות =פחדנות. לכן יש לחזק דווקא אותו, גם מפני שהוא צעיר יותר וזקוק לפעילות רבה באופן טבעי (זו דרכם של הצעירים לאמן את עצמם לחיים בריאים ואיכותיים).

שנית, אין להתערב במה שקורה ביניהם. הם חייבים ל"דבר" ולהגיע למצב בו שניהם יודעים בכל עת מי "הבוס", גם אם זה לא מוצא חן בעינייך. חתולים מסורסים לא יפגעו זה בזה מעבר לאיום כללי.

בנוסף, אם הצעיר דורש תשומת לב ע"י הפעולות המציקות לך, שציינת – חובה פשוט למצוא לכך תחליף הולם "חתולי". כלומר משחקי חכה (ארוכה מאד, לפחות מטר פלוס) אשר בקצה יש ציפור או עכבר לפעילות פיזית יעילה. מתקני גירוד איכותיים, חזקים וגבוהים בסמוך למקום תצפית החוצה, וכמובן מספר פעילויות עצמאיות שניתן לרכוש אצלנו ("עכבר במסווה", "עכבר בבהלה" ועוד), אשר איתן החתולים יכולים לשחק עצמאית ולהוציא את המרץ הדרוש יחד ובנפרד.

חשוב מאד לספק להם את כל הנחוץ פעמיים ובמקומות נפרדים. ארגזי חול, כלי אוכל, כלי מים וכדומה. בנוסף – חובה כמובן ששניהם יעברו סירוס , אם עדיין זה לא נעשה. אפשר לחיות בהחלט בשלום יחד עם השניים ואם יש צורך בייעוץ פרטני בביתך- אנחנו כמובן מבצעות זאת במקצועיות ובהצלחה.

החתול שלנו בן שלוש ועבר דירה כבר פעמיים. הבעיה שלאחר מעבר הדירה האחרון הוא נוהג לסמן את הטריטוריה. חשבנו שזה ייפסק, אבל הוא כל יום מטיל את צרכיו ליד השירותים. הוא גם נוהג להטיל את מימיו לאורך כל רחבי הבית על חפצים. מה עושים?

עשיית צרכים מחוץ לארגז החול זה דבר נפוץ ביותר, אך צריך להבחין בין עשיית שתן באופן רגיל רק מחוץ לארגז ובין סימון טריטוריה באמצעות שתן. אלו שתי פעולות נפרדות ושונות וכך גם הטיפול בעניינן.

מתן שתן מאופיין בכמות גדולה ורגילה של השתן תוך כדי תנוחה שנראית כמו ישיבה. במקרה זה, הריח הוא של שתן רגיל. סימון, לעמות זאת, נעשה ע"י הרמת החלק האחורי של החתול והשפרצה של כמות מסויימת ומסריחה מאד של שתן. סימון טריטוריה מאפיין כמובן חתול אשר לא סורס כלל ו/או לא סורס כראוי ובאופן מלא ו/או נתון בלחץ טריטוריאלי רב.

ראשית חשוב מאד שהחתול ייבדק (בדיקת שתן היא חובה) ע"י ווטרינר מיומן בתחום. בעיות פיזיולוגיות כמו דלקת בדרכי השתן ועוד ועוד, ייגרמו לחתול לעשות צרכיו מחוץ לארגז ו/או לסמן טריטוריה גם כן לעיתים. שנית, אם החתול נמצא בריא לחלוטין אצל הווטרינר אנא ראו את כל הטיפים לעזרה בכתבה המצ"ב.

אם כל מה שתעשו עדיין לא יעזור חשוב מאד לבצע ייעוץ התנהגותי מקצועי אצלכם בבית, ומוקדם ככל שניתן. נשמח לעשות זאת איתכם כמובן. בכל מקרה הבעיה פתירה לחלוטין ובדרכים חיוביות בלבד. אנא לא לכעוס כמובן ולא להעניש – זה רק מחמיר ההתנהגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully