וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ערבים ישראלים נאשמים בתכנון פיגועים

1.2.2010 / 14:14

הותר לפרסום כי בתחילת החודש שעבר עצר השב"כ בתחנה המרכזית בבאר שבע שני ערבים ישראלים. השניים נאשמים שגוייסו על ידי פעילי חמאס בירדן ובדובאי וברשותם נמצאו חומרים מודיעיניים על אזורים הומי אדם ביניהם התחנות המרכזיות בירושלים ובאר שבע

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק)

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי עו"ד רונן יצחק מפרקליטות מחוז ירושלים נגד שני תושבי מזרח העיר שנעצרו בבאר שבע. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של חברות בארגון טרור, מגע עם סוכן זר, סיוע לאויב במלחמה וריגול.

בתחילת חודש ינואר עצרה המשטרה בתחנה המרכזית בבאר שבע שני ערבים ישראלים, שתכננו לבצע פיגועים בשטח ישראל. ברשות השניים נתפסה מדיה מגנטית שהכילה מודיעין על יעדים לפיגועים.

השניים, מראד נמר בן 25 מצור באהר ומראד כמאל בן 25 מוואדי ג'וז, נתפסו בתחנה המרכזית בבאר שבע, לאחר שאזרחים חשדו בהם כי הם מתכננים לבצע פיגוע. בשעת המעצר נגרמה מהומה רבה במקום, במסגרתה אף ביצעו כוחות הביטחון ירי באוויר. מחקירת השניים וצעיר נוסף עולה כי הם גוייסו על ידי מפקדת חמאס בחו"ל על מנת לחדור לישראל ולאסוף חומר מודיעיני על יעדים אפשריים לפיגוע.

השניים גוייסו על ידי פעילי חמאס בירדן ובדובאי וברשותם נמצאו חומרים מודיעיניים על אתרים פוטנציאליים לפיגוע ובהם התחנה המרכזית בירושלים, התחנה המרכזית בבאר שבע, קניון מלחה, אזור המלונות בתל אביב, איזור בסיס תל השומר וכן תחנות לאיסוף חיילים בירושלים ובמבשרת ציון.

מחקירתו של אחד החשודים, מראד נמר, עולה כי מדובר בסטודנט להנדסה בירדן, שגויס בשנת 2007. במסגרת הכשרתו, נשלח נמר להיפגש עם נציגי חמאס בערב הסעודית. באותה שנה גייס את חברו כמאל, אשר למד באותה תקופה רוקחות בירדן. בהמשך ביצעו השניים פגישות הדרכה נוספות על ידי אנשי חמאס ובהם גם פגישה בטורקיה. כשחזרו לארץ במהלך שנת 2009, החלו במילוי משימתם: איסוף מודיעין. בין היתר נסעו השניים ברחבי הארץ וחיפשו אחר מקומות הומי אדם.

המודיעין כלל צילומי סטילס

לדברי השב"כ, המודיעין שאספו השניים כלל צילומי סטילס, הכנת מפות ותרשימים מדוייקים של קניונים (קניון מלחה בירושלים והתחנה המרכזית בתל אביב). כמו כן הכיל המידע הערכה של כמות היהודים והחיילים בכל אתר וסקיצות של סידורי האבטחה באתרים השונים. את המידע שמרו בדיסק און-קי, אותו היו אמורים להעביר לנציגי חמאס בחו"ל.

כמו כן היו אמורים השניים לקבל ממפעיליהם אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ולצורך כך אף איתרו מערה באיזור הסטף בהרי ירושלים והרחיבו אותה לטובת הסתרת אמצעי הלחימה. היום הוגשו נגד השניים כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים. בגין מגע עם סוכן חוץ, חברות בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה ובריגול.

בשב"כ מציינים כי "חשוב להבהיר כי חברי החוליה עשו שימוש בזכויותיהם כבעלי תיעוד ישראלי לטובת איסוף המודיעין ואיתור נקודות החולשה של האבטחה במקומות הומי אדם בישראל. כמו כן, פרשה זו מצביעה פעם נוספת על המאמצים של ארגוני הטרור ובכלל זה חמאס לגיוס סטודנטים, בדגש על אלה המתמחים בכימיה ובהנדסה, לפעילות צבאית".

ביום שישי האחרון מסרו מקורות של חמאס בדמשק כי ישראל התנקשה בדובאי שבאיחוד האמירויות בבכיר בזרוע הצבאית של חמאס - מחמוד אל-מבחוח, מיד שעמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון. עיתון הטיימס הלונדוני דיווח כי הצוות שאחראי לחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי הזריק לגופו רעל המעודד התקף לב, צילם את כל המסמכים שהיו ברשותו ואז הותיר את הגופה על המיטה, עם שלט "נא לא להפריע" על דלת חדר המלון.

גופתו של אל-מבחוח בן ה-50 התגלתה לפני כעשרה ימים על ידי עובדי צוות המלון "בוסתן רוטאנה" בו שהה. בתחילה לא נראו סימנים חשודים על הגופה, והרופאים המקומיים אבחנו כי מותו נגרם מהתקף לב. אולם, לפי הדיווח ב"טיימס", תשעה ימים לאחר מכן נשלחה דגימת דם של אל מבחוח לבדיקות בפריז וממנה התברר כי הוא הורעל.

עדכון ראשון 10:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully