וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר של גשר

מאת אבי בר-אלי

1.2.2010 / 11:00

סולל-בונה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה במכרז רכבת ישראל להקמת הגשר הגבוה בישראל, בגובה של 80 מטר, תמורת 137 מיליון שקלים. שמו של הגשר - "גשר 10"

סולל-בונה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה במכרז רכבת ישראל להקמת הגשר הגבוה בישראל (בגובה של 80 מטר) תמורת 137 מיליון שקל. מדובר ב"גשר 10" שיעבור מעל עמק הארזים - באורך של כ-975 מטר ונכלל בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (A1).

במכרז השתתפו שש חברות, ארבע מהן נפסלו במהלכו. שתיים מהן: דניה סיבוס ושפיר הנדסה - נפסלו בשל אי-עמידת המתכנן שצירפו בתנאי הסף להוכחת ניסיון קודם. חברת מנרב הנדסה לעומתן, ניגשה למכרז עם חברת התכנון pb, ששימשה עד לאחרונה חברת הבקרה של רכבת ישראל מטעם הממשלה, ואף אישרה בעצמה את מסמכי המכרז. אי לכך, נפסלה מועמדות חברות אלה מחשש לניגוד עניינים. למקום השני במכרז הגיעה חברת טר-ארמה בפער של כמיליון שקל בלבד.

לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל "רכבת ישראל פועלת במלוא הכוח כדי לקדם את עבודות התשתית, בהקפדה על מכרזים תקינים, שקיפות והקפדה על נוהלי עבודה מוסדרים וטוהר מידות".

הקמת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים, הוא אחד הפרויקטים המורכבים שמקודמים היום, ועתיד לחבר את שתי הערים בתשתית רכבת מהירה - בהשקעה כוללת של כ-7 מיליארד שקל. במסגרת הפרויקט מתוכננות מנהרות לאורך 22 ק"מ והקמת גשרים באורך 3.5 ק"מ. במסגרת הפרויקט תכרה המנהרה הארוכה ביותר בישראל (11.6 ק"מ), וכבר הוקם הגשר הארוך בישראל באורך של 6 ק"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • סולל בונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully