וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מיסז'ניקוב: לא כל בלונדינית היא זונה

פנחס וולף

31.1.2010 / 15:26

שר התיירות מתח ביקורת חריפה על התנגדות משרד הפנים ונציגי ש"ס לפטור את תושבי אוקראינה מחובת הוצאת אשרת שהייה לישראל. בתום דיון סוער, הוחלט לדחות את ההצבעה בממשלה

מערכת וואלה!

(עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

"אוקראינה תומכת בנו בכל הפורומים האירופיים. חייבים לבטל את הוויזה עם מדינה: עברו התקופות האפלות של תחילת שנות ה-90 שבהן כל בחורה בלונדינית נחשדה כעוסקת בעבודה העתיקה בעולם וכל גבר עם כמה גרושים שהגיע ממדינות חבר העמים נחשד כשייך למשפחת פשע". במלים קשות אלה הגיב היום (ראשון) שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לטענות שר הפנים וחברים אחרים בממשלה אשר הביעו התנגדותם לכוונה לבטל את הצורך בהוצאת אשרות שהייה (ויזה) בעת ביקור של תושבי אוקראינה במדינת ישראל.

חברי הממשלה, שהיו אמורים להצביע היום על הסוגייה במסגרת ישיבתם השבועית, לא הצליחו להגיע להחלטה המקובלת על כולם ולבסוף החליט ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בנושא לשבוע הבא כדי לאפשר משא ומתן בין המתנגדים (ובראשם משרד הפנים) לבין התומכים בהצעה (ובהם נציגי משרד התיירות). פגישת עבודה ראשונה של הצדדים נקבעה כבר למחר.

במהלך הדיון בנושא הביע נתניהו עצמו תמיכה מסוימת במהלך, כשאמר: "הממשלה הקודמת עשתה פעולה דומה שפטרה את אזרחי רוסיה מוויזות, והתיירות עלתהה פי ארבעה. זוהי הוספת מאות אלפי מקומות עבודה"

מנגד, שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי אמר בתגובה כי "מבחינתי אפשר להסיר את הוויזות מצרפת וארה"ב, אבל אוקראינה היא מחמש המדינות המובילות בסחר בבני אדם - לכן הצענו הצעה מדורגת. הסרת הוויזות באופן מיידי היא בניגוד לעמדת משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה. זה מנוגד למדינת ישראל כמדינה שומרת חוק".

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הניצב בראש הפועלים לאישור המהלך, הגיב בביטול לדברים ואמר: "גם לפני שנה וחצי כשדובר על ביטול הוויזות מרוסיה היו חששות שיבואו גורמים פליליים, וחשדות אלו התבטלו. מאז מספר התיירים מרוסיה עלה ממאה אלף ל-420 אלף בשנה, ויחד עם זאת עלתה תדמיתה של ישראל וגם הסחר בין המדינות". בקריצה למתנגדיו מש"ס הוסיף שר התיירות: "ביטול הוויזה יסייע גם לחסידי ברסלב להשתטח על קברו של רבי נחמן בלי שיאלצו לשלם 120 דולר לוויזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully