וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים בהאיטי לא מפקירים פליטים בשטח

רמי שני

31.1.2010 / 14:36

גם בחלוף שלושה שבועות מרעש האדמה, מתנדבים מישראל מסייעים לשיקום הפליטים במדינה המוכה. בין השאר הם מפעילים מרפאות מיוחדות ומספקים להם מזון ואוהלים

משלחת פיקוד העורף כבר שבה אמנם מהאיטי, אך מתנדבים מישראל עדיין פועלי בה בניסיון לסייע לנפגעי רעש האדמה. כך, למשל, משלחת של מתנדבי יחידת החילוץ בהאיטי מפעילה שתי מרפאות במחנות פליטים בפרברי הבירה פורט או פראנס. "ארגוני הסיוע האמריקאים הפועלים בחסות שגרירות ארצות הברית במדינה ביקשו מאיתנו לבוא ולהפעיל את המרפאות במקומות האלה", סיפר היום (ראשון) יואב זימרן מיחידת החילוץ השוהה במקום. "במחנה אחד יש 48 אלף פליטים ובשני עוד חמשת אלפים פליטים. עיקר השירותים שניתנים הם שירותי רפואה דחופה, אך אנו מגישים גם סיוע בטיפול בפגיעות אחרות, כמו במחלות ודברים דומים".

אנשי המשלחת של יחידת החילוץ עוסקים עתה, בין היתר, בהעברת סיוע של אוהלים, מזון וציוד נוסף למחנה הפליטים הקטן. זאת לאחר שהתברר כי הוא הוקם בצורה חפוזה ומבלי תכנון. "חסרים שם הרבה מאוד דברים שאותם אנחנו משתדלים להשלים במקביל לטיפול בתושבים", סיפר זימרן.

בימים האחרונים נותרו בהאיטי משלחות ישראליות הקשורות ליחידות החילוץ בלבד. היחידות פועלות לצד גופים רשמיים בינלאומיים כדי להסדיר את מתן הסיוע לתושבים.

בימים האחרונים שבו לארץ משלחות ומתנדבים נוספים ששהו בבירת האיטי ההרוסה, אולם ההערכה היא שיידרשו עוד זמן רב ואמצעי סיוע רבים אחרים כדי לשקם את תשתית מערכות החיים במדינה. מתנדבי יחידות החילוץ מסייעים לגופים הבינלאומיים לטיפול בבעיות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully