וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: סיכלנו פיגוע נגד תיירים ישראלים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2010 / 13:01

מקורות במשרד הפנים המצרי דיווחו כי משטרת מצרים עצרה לפני מספר שבועות 23 בני אדם שחשודים בתכנון לפגוע בתיירים ישראלים במדינה ובספינות אמריקאיות שעוברות בתעלת סואץ

משטרת מצרים עצרה לפני מספר שבועות 23 בני אדם בחשד שתכננו לפגוע בתיירים ישראלים במדינה ובספינות אמריקאיות שעוברות בתעלת סואץ. כך דיווחו היום (ראשון) מקורות במשרד הפנים המצרי לסוכנות הידיעות הגרמנית. לדברי המקורות, העצורים חשודים אף בניסיון להצטרף לתא ג'יהאדיסטי הפועל בדרפור שבסודן.

העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח אף הוא על המעצר וטען כי זהו המעצר הראשון של קבוצה ג'יהאדיסטית חמושה מאז העימותים בין השלטונות לקיצונים איסלמים בתחילת שנות התשעים.

המקורות מסרו כי 23 חברי הקבוצה חשודים כי תכננו לרצוח תיירים ישראלים שעלו לקברו של רבי יעקב אבו חצירא, שנמצא באזור הדלתא של נהר הנילוס. במקום זה נערכות הילולות של משתתפים רבים שמגיעים מישראל. בנוסף, הם חשודים כי תכננו לפגוע בספינות אמריקאיות שעוברות בתעלת סואץ וכן בבנקים בערים אלכסנדריה וקהיר.

בפשיטה שנערכה בתחילת החודש תפסו שירותי הביטחון המצריים כמות גדולה מאד של חומרי נפץ, שחברי הקבוצה היו אמורים לעשות בה שימוש. בעיתון המצרי דווח כי 23 החשודים נעצרו לפני מספר שבועות, ובימים אלו הם נחקרים. לפי הדיווח, חלק מהחשודים הודו בחשדות נגדם ומסרו כי הם פועלים על פי רעיונותיו של הוגה הדעות סייד קוטב, שנחשב ל"אבי האחים המוסלמים".

משרד הפנים המצרי הכחיש לפני מספר ימים כי אפשר לפני כחודש לאלפי ישראלים להיכנס לשטח מצרים כדי להשתתף בהילולה בקברו של הרב אבו חצירא במצרים. המצרים סירבו להתיר את קיומה בנימוקים של בעיות ביטחון, אך בעקבות בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מנשיא מצרים חוסני מובארק, הורה הנשיא המצרי לאפשר את קיומה. בשנה שעברה לא אפשרה מצרים לקיים את ההילולה בטענה של בעיות ביטחוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully