וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ למזוז: חבל שאתה לא נשאר עוד 6 שנים

פנחס וולף

31.1.2010 / 11:15

נתניהו נפרד מהיועמ"ש מני מזוז, שמשתתף היום בפעם האחרונה בישיבת הממשלה: "הוא עוזב אחרי שש שנים של שירות למופת והציב סטנדרט גבוה"

מערכת וואלה!

(עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי מני מזוז על פועלו בשש השנים האחרונות. בפתח ישיבת הממשלה השבועית, הנערכת בנוכחות מזוז, אמר נתניהו: "אנחנו ניפרד היום ממני מזוז אחרי שש שנים של שירות למופת. הוא הציב סטנדרט גבוה. הוא ברח מוקדם מדי, ואמרתי לו שמבחינתי הוא יכול להיות עוד שש שנים בתפקיד. הוא עמד קשה מאוד במטלות ובאתגרים שמעטים עמדו בהם". נתניהו פנה למזוז ואמר לו: "הצבה דוגמה לעבודה מקצועית לאחרים באחד התפקידים הקשים ביותר בשירות הציבורי. עשית את זה גם בתבונה וגם מתוך אחריות לאומית".

שר החינוך גדעון סער אמר בישיבה כי "מני מזוז עמד בכבוד בביצוע אחד התפקידים החשובים והקשים ביותר בשירות הציבורי. גישתו איזנה היטב בין חשיבות יכולת הדרג המדיני הנבחר להוביל מדיניות לבין הצורך לתחם את פעילותו בגדרי החוק והנורמות. פעמים רבות גיליתי אצל מני מזוז גישה ערכית שאופיינה ברגישות כלפי אוכלוסיות חלשות".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח הישיבה גם להחלטה הצפויה בעניין חיבור מפרץ חיפה לתשתיות הגז הטבעי. לדבריו, "היום נקבל החלטה חשובה בדבר מפעל קישון עם היכולת להניח צינור גז שיחבר את חיפה עם מערכת אספקה של גז טבעי. זה משפיע על בריאותם של מאות תושבי חיפה והקריות. אספקת הגז תנקה דרמטית את האוויר, ומעבר להגנת הסביבה זה יהיה גם זול יותר וישרת גם את נתיבי התחבורה של כביש שש ושל הרכבת. אנו רוצים להגיע להבנות, ועשינו כברת דרך בעניין עם בעלי הקרקעות הדרוזים. הם ציבור יקר ותורם למדינה, ויש לנו הצעה מאוד נדיבה. מדובר בתרומה לאיכות הסביבה ולאיכות התחבורה".

פטור מוויזה לאזרחי אוקראינה?

נתניהו התייחס גם לכוונה לפטור את אזרחי אוקראינה מהצורך לקבל אשרות כניסה לישראל. לדבריו, "הממשלה הקודמת עשתה פעולה דומה שפטרה את אזרחי רוסיה מוויזות, והתיירות גדלה פי ארבע. זוהי הוספת מאות אלפי מקומות עבודה. נדון בנושא היום, ונקבל החלטה".

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי אמר בתגובה כי "מבחינתי אפשר להסיר את הוויזות מצרפת וארה"ב אבל אוקראינה היא מחמש המדינות המובילות בסחר בבני אדם לכן הצענו הצעה מדורגת. הסרת הויזות באופן מיידי היא בניגוד לעמדת משרד המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה. זה מנוגד למדינת ישראל כמדינה שומרת חוק".

לדברי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) אמר בתגובה כי "גם לפני שנה וחצי כשדובר על ביטול הוויזות מרוסיה היו חששות שיבואו גורמים פליליים וחשדות אלו התבטלו. מאז מספר התיירים מרוסיה עלה ממאה אלף ל-420 אלף בשנה, ויחד עם זאת עלתה תדמיתה של ישראל וגם הסחר בין המדינות. אותו דבר יהיה עם אוקראינה. היא תומכת בנו בכל הפורומים האירופים. חייבים לבטל את הוויזה עם מדינה זו. התקופות האפלות של תחילת שנות ה-90 בהן כל בחורה בלונדינית נחשדה כעוסקת בעבודה העתיקה בעולם וכל גבר עם כמה גרושים שהגיע ממדינות חבר העמים נחשד כשייך למשפחת פשע עברו מהעולם, ואני מקווה שאנחנו לא חוזרים לאותם ימים אפלים. ביטול הוויזה יסייע גם לחסידי ברסלב להשתטח על קברו של רבי נחמן בלי שייאלצו לשלם 120 דולר לוויזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully