וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס הכנרת עלה ב-87 ס”מ בתוך חודשיים

אייל דץ

31.1.2010 / 12:05

אחרי 60 ימי שביתה, שבו עובדי רשות המים לעבודה סדירה ופרסמו את נתוני מפלס הכנרת. לפיהם, בדצמבר עלה המפלס ב-57 ס"מ, ובינואר בעוד 30 ס"מ

אחרי 60 ימי שביתה, עובדי רשות המים שבו היום (ראשון) לעבודה סדירה. זאת בעקבות הסכמת משרד האוצר לפתוח במו"מ על תנאי העסקתם ושכרם. באחרונה שונה המבנה הארגוני ברשות המים, ולטענת 200 עובדי הרשות, תנאי העסקתם במבנה החדש סוכמו באופן חד צדדי.

הודות לחידוש עבודת אנשי הרשות, פורסמו היום נתוני המדידה העדכניים של מפלס הכנרת. לפי הנתונים, בחודשים דצמבר-ינואר עלה מפלס הכנרת ב-87 ס"מ ועומד כיום על 213.44- ס"מ, מה שמותיר עדיין מחסור של כ-4.64 מטר לכנרת מלאה.

מהנתונים שפרסמו עובדי רשות המים ניתן ללמוד כי מתחילת דצמבר 2009, עת החלה שביתת עובדי רשות המים, ועד סוף אותו חודש עלה המפלס ב-30 ס"מ. חודש ינואר הגשום הצליח להעלות את המפלס ב 57 ס"מ נוספים. בכך הפך ינואר 2010 לחודש המשמעותי ביותר לעליית המפלס בחמש השנים האחרונות.

הנהלת רשות המים אמרה בתגובה כי היא "מברכת את עובדי הרשות על שובם לעבודה, דבר שיסייע להמשיך במאמצי הרשות לפתור את משבר המים בישראל".

אמיר שישה, יו"ר ועד עובדי רשות המים, אמר בתגובה לסיום השביתה כי "עובדי רשות המים חוזרים לעבודה על רקע ההתחייבויות שהתקבלו ממשרד האוצר בנושא כניסה למו"מ על הסכם העסקה לרשות המים. השיח עם האוצר התאפשר הודות להצטרפות ההסתדרות למאבק עובדי רשות המים. יחד עם זאת קיים משבר אמון גדול בין העובדים ובין אורי שני המנכ"ל, אשר לאורך השביתה כולה העדיף להתעלם מהעובדים והמשיך, בסיוע חברי ההנהלה, לפעול מאחורי גבם ולבצע פעילות אשר פגעה בסיכויי העובדים להגיע להבנות ולסיים את השביתה כבר לפני למעלה מחודש ימים".

בתוך כך, כמויות הגשם שירדו עד כה ברחבי הארץ עולות על הממוצע בצפון, אך נמוכות מהכמות הממוצעת בדרום ובמרכז הארץ. כך עולה מהנתונים שפרסם היום השירות המטאורולגי הכוללים מדידה של כמויות הגשם המצטברות מתחילת עונת הגשמים ב-1 באוגוסט והשוואתם לממוצע הרב שנתי של כל עונת הגשמים.

מהנתונים עולה כי יש אזורים בארץ בהם כבר ירדו למעלה מ90% מכמות הגשמים של כל העונה. בין האזורים: חלקים ממישור הצפוני והגליל המערבי, אזור השרון ועמק יזרעאל. בחיפה ובעכו אף ירדו למעלה ממאה אחוז מכמות הגשם הממוצעת של כל העונה. בהרי הצפון ובאזור עמק החולה והכנרת ירדו כ-85%-80% מגשמי כל העונה. לעומת זאת, במישור החוף המרכזי, בהרי המרכז ובצפון הנגב ירדו כ-65%-40% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully