וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 בעלי מכוניות טויוטה יזומנו למוסך

דניאל שמיל

31.1.2010 / 8:35

היבואן הישראלי ישגר בימים הקרובים קריאה לבעלי הדגמים הרלוונטיים להגיע למוסכים המורשים לצורך תיקון תקלה שאותרה בדוושת הגז - זאת כחלק ממגמה דומה בכל רחבי העולם

יבואנית טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, תזמן בימים הקרובים כ-4,000 בעלי מכוניות לתיקון בטיחותי (Recall).

בטיפול תוחלף דוושת התאוצה, אשר עלולה להיתקע כשהיא לחוצה או לחזור לאט למקומה, אז עלולה המכונית להאיץ ללא שליטה, בעיה שכבר גרמה למותם של חמישה אנשים בארה"ב. מקרה כזה הוא יוצא דופן ולא נרשם בישראל. בנוסף, אם דוושת התאוצה נתקעת ניתן לשלב את תיבת ההילוכים למצב N (בתיבה אוטומטית), או ניוטרל (בתיבה ידנית) וכך לנתק את הגלגלים מהמנוע.

הקריאה לתיקון בישראל היא חלק מקריאה של 1.8 מיליון כלי רכב באירופה. זאת, בנוסף ל-4.3 מיליון כלי רכב שיתוקנו בארה"ב. הדגמים שנקראים לתיקון בישראל ובאירופה הם קורולה (שיוצרו מאוקטובר 2006 עד 5 בינואר 2010), יאריס (נובמבר 2005 עד ספטמבר 2009), אוריס (אוקטובר 2006 עד ינואר 2010), אוונסיס (נובמבר 2008 עד דצמבר 2009), וורסו (פברואר 2009 עד ינואר 2010) וראב 4 (נובמבר 2005 עד נובמבר 2009). שני דגמים נוספים הנקראים לתיקון, אייגו ו-iQ, לא שווקו בישראל.

"פרשת דוושת התאוצה" החלה בספטמבר 2009 בארה"ב, אחרי שמשפחה נהרגה בתאונה שנגרמה מדוושת תאוצה (מצערת) שנתקעה, כך נראה היה, בשטיחון. כעת טויוטה מודה שהבעיה היא בדוושה עצמה ולא בשטיח. בארה"ב אף הופסק הייצור של שמונה דגמים, והנזק נאמד במיליארדים, אך באירופה לא נדרשת עצירה של הייצור. לחברה נגרם גם נזק תדמיתי ניכר. המגזין האמריקני הפופולארי "קונסיומר ריפורטס" המתבסס על המלצות צרכנים, הודיע כי הוא משעה את ההמלצה לרכוש שמונה מדגמי טויוטה, אשר נקראו לתיקון.

אקיו טויוטה, נשיא החברה, הביע בסוף השבוע "צער עמוק" על התקלה, אך בטויוטה מדגישים כי הדוושה עלולה להיתקע רק במקרים נדירים ביותר. בארה"ב מפרסמת החברה מידע בעניין הקריאה לתיקון באתר הבית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully