וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחסלים בדובאי הזריקו רעל וצילמו מסמכים"

לפי ה"טיימס" הבריטי, הצוות שאחראי לחיסול בכיר חמאס מוחמד אל מבחוח הזריק לגופו חומר המעודד התקף לב, צילם מסמכים שהיו ברשותו והציב על דלת חדרו במלון את השלט "נא לא להפריע". המשפחה: "לנו אמרו שהוא נהרג במכת חשמל וחניקה"

הצוות שאחראי לחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי לפני כשבוע וחצי, הזריק לגופו רעל המעודד התקף לב, צילם את כל המסמכים שהיו ברשותו ואז הותיר את הגופה על המיטה, עם שלט "נא לא להפריע" על דלת חדר המלון. כך דווח הבוקר (ראשון) ב"טיימס" הלונדוני.

גופתו של אל-מבחוח בן ה-50 התגלתה לפני כעשרה ימים על ידי עובדי צוות המלון "בוסתן רוטאנה" בו שהה. בתחילה לא נראו סימנים חשודים על הגופה, והרופאים המקומיים אבחנו כי מותו נגרם מהתקף לב. אולם, לפי הדיווח ב"טיימס", תשעה ימים לאחר מכן נשלחה דגימת דם של אל מבחוח לבדיקות בפריז וממנה התברר כי הוא הורעל. תוצאות הבדיקה היו הגורם שהביא את ראשי חמאס להודיע כי המוסד עומד מאחורי החיסול. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו-מרזוק, אמר אתמול כי בכוונת הארגון להוציא משלחת לדובאי שתשתתף בחקירת החיסול. "אין לנו כרגע פרטים מלאים על מה שאירע, מלבד דו"ח הנתיחה שלאחר המוות", אמר אבו-מרזוק, "אנחנו יודעים שהיממו אותו באמצעות שוקר, ואז חנקו אותו".

לפי מקורות של ה"טיימס" במזרח התיכון, אל מבחוח היה תחת מעקב מהרגע שעלה בדמשק על טיסה של חברת התעופה של איחוד האמירויות ב-19 בינואר. לפי הדיווח, הוא טס באמצעות דרכון מזויף וכאשר נחת בדובאי עקבו אחריו שני אנשים שתוארו על ידי המשטרה המקומית כ"אירופאים המחזיקים דרכונים אירופאים". השנים הצליחו לברוח מהמדינה מיד לאחר החיסול, ומשטרת דובאי פנתה לאינטרפול כדי לסייע באיתור המתנקשים ובלכידתם.

מפקד משטרת דובאי, דאחי חלפאן, אמר כי בידי המשטרה המקומית נמצאים שמותיהם ותמונותיהם של האנשים שחיסלו את אל-מבחוח. בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון אמר חלפאן כי דובאי יצרה קשר עם אותן מדינות אירופיות שהנפיקו למחסלים את הדרכונים. בניגוד לטענות חמאס לפיהן אל-מבחוח הגיע לדובאי לצרכי עבודה, אמר חלפאן כי הוא הגיע לבדו "ולא במשימה רשמית".

"היה ברור שהוא יסיים בכלא או ימות"

"כולנו ידענו שיחסלו את מחמוד, גם הוא עצמו". כך אמר הבוקר אחיו, פיאק אל-מבחוח, בראיון לגלי צה"ל. "זה היה הגורל שלו, בגלל הדרך שהוא בחר בה - היה ידוע לכולם שהוא יסיים או בכלא או ימות". לפי פיאק, משפחת אל-מבחוח לא ידעה במה בדיוק עוסק מוחמד. "ידענו שהוא פעיל בחמאס, אבל לא בדיוק מה הוא עושה", אמר, "את רוב המידע על הפעולות שלו למדנו מהתקשורת. צריך לזכור שהוא עטה על עצמו הרבה תלבושות ופעל בעיקר בחו"ל, לא יכולנו לדעת".

האח אמר עוד כי בתחילה כלל לא נאמר למשפחה שאל-מבחוח חוסל: "המידע הרשמי שהגיע אלינו הוא שמחמוד מת מהתקף לב. אנחנו לא האמנו לכך, כיוון שהוא היה איש מאוד בריא שהקפיד על ספורט, ודרשנו חקירה, נתיחה ומסמכים רשמיים". האח סיפר כי הפרטים שקיבלה המשפחה שונים מאלה המפורסמים ב"טיימס", ולהם נמסר כי מחמוד נהרג ממכת חשמל שקיבל בראשו, שלאחריה הוא נחנק למוות בידיים.

פיאק אל מבחוח מאמין כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי החיסול. "אחי לא היה מעורב בפלילים או מסוכסך עם אנשים כלשהם, ולכן רק לישראל יש אינטרס להרוג אותו", הסביר, "אבל לא קיבלנו תשובה רשמית מאף אחד, ואנחנו עדיין ניזונים מהתקשורת". האח, שישב בעצמו בכלא הישראלי במשך 15 שנה בשל פעילותו בחמאס, לא מצטער על הדרך שבה בחר אחיו. "אני גאה במחמוד - לא כי אני אוהב דם, הריגה ונדודים, אלא כי אחי פעל נגד הכיבוש", הסביר, "הוא רצה לפעול למען המולדת שלו, וזו הדרך שבחר בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully