וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת בערד: עימותים בין חסידי גור וחב"ד

רמי שני

30.1.2010 / 23:42

עימותים בין חסידי חב"ד לחסידי גור מפלגים את בית הכנסת בערד. בחב"ד מאשימים את ה"גורניקים" בהפרת סדר התפילה, והגור אומרים כי החב"דניקים מנסים להשתלט על העיר

בית הכנסת המרכזי בערד, שוב שימש הערב (שבת) זירת עימות בין חסידי גור לבין אנשי חב"ד בעיר. בין החסידים משני הזרמים, החלה קטטה כבר בערב שבת. לטענת אנשי חב"ד, הגיעו לבית הכנסת עשרות חסידי גור והתפללו בקולניות. "הם עשו מניין משלהם בתוך בית הכנסת והתפללו בצעקות, בלי לתת לרב שאחראי על המקום לנהל את התפילה כשגרה" סיפרה ח', אחת המתפללות, "בשבת בבוקר הגיעו שוב עשרות חסידים מגור והפריעו שוב, באמצע תפילות שכללו גם בר מצווה לבן של הרב". לדברי האישה, היא שבה לבית הכנסת בשעות אחר הצהרים לתפילת מנחה ואז ספגה מהלומות ביחד עם ביתה. "היינו בחוץ, כשהחל לרדת גשם בשעת התפילה" היא סיפרה, "ניסינו להיכנס למשכן דרך האולם המרכזי. היו שם עשרות חסידים, אולי מאה איש מחסידי גור. הם החלו להתעלל בנו. הבת שלי ספגה מכה משולחן שמישהו זרק עלינו. היא עד עכשיו בטראומה. אני ספגתי מכות של כיסא בפנים. המשקפים שלי נשברו. למזלי כמעט ולא נפגעתי. אבל זה היה בלתי אפשרי".

העימותים בין חסידים משני הזרמים, החלו לפני מספר שבועות, כארבעה חודשים לאחר מותו של הרב הראשי של ערד, הרב בן ציון ליפסקר, שנהג להתפלל במקום. לטענת אנשי גור, הם הוזמנו על ידי אנשי חב"ד להשלים מניין בתפילות. אלא שלטענת גורמים בחב"ד, ניסו חסידי גור להשתלט על המקום ולהפוך אותו לבית תפילה עבורם. אנשי גור, דחו טענות האלו מכל וכל. לדבריהם, אנשי חב"ד פעלו כדי למנוע מהם אפשרות להגיע לתפילות במקום, למרות שבית הכנסת נועד לתפילה של ככל האנשים.

הם טענו שאנשי חב"ד סימנו מקומות ישיבה רבים, דבר המונע מהם להתיישב בהם ואף הודיעו באמצעות שלט בכניסה לבית הכנסת, שאין לשבת במקומות המסומנים. "זה בית כנסת של כל העיר. לא של אנשי חב"ד בלבד" טענו חסידי גור. הטענות ההדדיות המשיכו להישמע ובמקביל התחממה והתלהטה האווירה במקום. בעקבות האירועים אמש והיום, הוגשו תלונות הדדיות למשטרה. כמה מהמעורבים בקטטה עוכבו לחקירה וצפויים זימונים נוספים לחקירה. גורמים בשני הזרמים מסרו שמחר ימשך מצעד המתלוננים. במשטרת ערד אומרים שבעקבות האירועים הגיעו מספר אנשים להגיש תלונות על איומים ותקיפה.

"אנו דוחים בשאט נפש כל ניסיון להציג אותנו כאנשים אלימים, וההיפך מכך הוא הנכון", מסרו הערב מחסידות גור בערד. "לא נקטנו ולא ננקוט בשום צעדים שיש בהם רבב של אלימות. אנו רואים בחומרה להציג את הבלגן השורר בבית הכנסת, תוצאה של התועבות שקיימו במקום חסידי חב"ד, כאילו אנחנו עשינו זאת. זהו שקר ועזות מצח! יחד עם זאת, אנו רואים לעצמינו זכות וחובה לפעול כדי למנוע צעדים חד צדדיים, שמשמעותם היא אחת ויחידה: שינוי צביונו ומנהגיו של בית הכנסת ודחיקת רגליהם של מתפללים מקרב תושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully