וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: גרעין אירני הוא איום על העולם כולו

פנחס וולף

30.1.2010 / 20:14

הנשיא פרס דורש ממנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית "לפעול באופן נחוש כנגד התחמשותה הגרעינית של אירן". בקרוב יוגש דו"ח העוסק באירן לסוכנות

נשיא המדינה שמעון פרס אמר היום (שבת) למנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית החדש (סבא"א), יוקיה אמנו, כי "נשק גרעיני בידי הנהגה פנאטית כמו ההנהגה האיראנית מהווה איום לא רק על ישראל, אלא על העולם כולו, ועל סבא"א להתגייס למאבק העולמי הנדרש לשם הפחתת איומים וסכנות". פרס הוסיף כי "סבא"א הוא ארגון המבוסס על אמון, ואירן איננה מכבדת את כללי הארגון ואיננה מצייתת להחלטותיו".

אמנו אמר לפרס שהוא עתיד להגיש בקרוב דו"ח למועצת הנגידים של סבא"א שיכלול התייחסות מרכזית לאירן. אמנו ציין כי אירן אכן איננה מכבדת את החלטות הסוכנות באופן מספק וכי בכוונתו לבקר במזרח התיכון בחודשים הקרובים.

הפגישה בין אישיות ישראלית בכירה כנשיא המדינה פרס ובין מנכ"ל סבא"א הייתה הראשונה מסוגה. פרס פנה בנימה אישית לאמנו שנכנס לתפקידו לפני כחודש, ואמר: "תפקידך הוא אחד התובעניים והאחראיים במערכת בינלאומית. אני מקווה שתחת מנהיגותך תפעל הוועדה בצורה רצינית ונחושה נגד התחמשותה הגרעינית של אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully