וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מינתה שגריר חדש לסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2010 / 14:46

עיתון לבנוני דיווח שארה"ב מינתה שגריר חדש לסוריה. בדמשק לא נכח שגריר אמריקאי מאז שנת 2005, כשהשגריר דאז הוחזר לארצו במחאה על חיסול ראש ממשלת לבנון חרירי

השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל הודיע לנשיא סוריה בשאר אסד בפגישתם בתחילת השבוע בדמשק כי נשיא ארה"ב ברק אובמה החליט למנות את רוברט סטיבן פורד כשגריר חדש בסוריה. כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון הלבנוני "א-נהאר". פורד כיהן כשגריר ארה"ב באלג'יריה בין 2006 ל-2008 וכיום הוא משמש כסגן השגריר בעירק. פורד שולט בשפה הערבית והוא בעל ניסיון רב במזרח התיכון.

בחודש יוני האחרון דיווח העיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" כי אובמה החליט להחזיר את שגריר ארה"ב לסוריה לאחר ארבע שנים שבהן שגריר אמריקאי לא שהה במדינה. מזכירת המדינה האמריקאית הודיעה ביוני לשגריר סוריה בוושינגטון עימאד מוסטפא על כוונת אובמה להשיב את השגריר.

החזרת השגריר לדמשק מסמלת את כוונתו של אובמה להגדיל את מעורבותה של ארצות הברית באיזור. "זהו אינטרס חשוב, שיהיה לנו שגריר בסוריה", מסר אז גורם מדיני בכיר לרשת CNN. שגריר סוריה בארצות הברית בירך אף הוא על ההחלטה. כזכור, שגריר סוריה הוחזר לארצות הברית ב-2005 במחאה על חיסולו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully