וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשו ההפגנות בשכונת שייח ג'ראח בי-ם

אייל דץ

29.1.2010 / 16:37

לאחר שבית המשפט פסק כי ההפגנות חוקיות חזרו פעילי השמאל להפגין נגד גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונה. ח"כ גילאון: "צריך להחזיר את הגלגל לאחור"

מאות פעילי שמאל הפגינו היום (שישי) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים כנגד פינוי משפחות פלסטיניות מביתן בשכונה. המשטרה הודיעה כי תפזר את ההפגנות באם יחלו המפגינים להפר את הסדר. עשרות פעילי ימין הפגינו מולם והמשטרה חצצה בין קבוצות המפגינים. בהפגנה השתתפו גם ח"כ אילן גילאון והסופר דוד גרוסמן. ופעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר מימין.

חבר הכנסת אילן גילאון אמר לוואלה! חדשות כי הוא בא להביע הזדהות עם המשפחות אשר גורשו מבתיהן. לדבריו, "יש פה ניסיון לשים פצצה ולהביא לסיכול של כל הסדר מדיני עתידי. ברור לנו היום שהפתרון לעניין לא יהיה משפטי. בית המשפט יכול לעשות משפט ולא תמיד צדק. אנחנו צריכים להחזיר את הגלגל אחורה ולראות איך אנחנו פותרים את הנושא". גילאון טוען כי למרות שלא מדובר בבעיה מוניציפאלית, התנהלותו של ראש העירייה ניר ברקת נובעת ממניעיו הפוליטיים. "ניר ברקת במדיניותו הוא איש מסוכן לירושלים וזה מבהיל שהכנסת עוברת על הנושא לסדר היום כאילו מדובר בעיר אזוטרית", אמר גילאון

ברוך מרזל אמר לוואלה! חדשות כי מדובר במצעד צביעות נוסף של השמאל. "המשרד של שלום עכשיו בירושלים יושב על בית של ערבים. אני לא אומר להחזיר אותו, אבל שאף יהודי לא יעיר ליהודי שחוזר לביתו על פי החלטת בית משפט ועושה צדק היסטורי". מרזל התייחס להחלטת בית המשפט שקבעה שההפגנות חוקיות. "מעתה למשטרה לא תהייה אפשרות לא לתת רישיון להפגנה, כי הרי בית המשפט הוא זה שקובע. אנחנו נהייה הראשונים שנהנה מהמצב הזה ונפגין בכל מקום שנרצה מבלי לבקש רשות מהמשטרה".

אמש פסק בית המשפט השלום בירושלים כי ההפגנות בשייח' ג'ראח חוקיות ואינן דורשות אישור מהמשטרה. לפני כשבוע נעצרו 18 פעילי שמאל שהפגינו נגד ההתיישבות היהודית בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים. הפעילים נעצרו בגין התפרעות והתקהלות אסורה. בית המשפט פסק כי ההתקהלות הייתה חוקית וכי העצורים ישוחררו בערבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully