וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: הכלכלה האמריקאית צמחה מעבר לתחזיות

29.1.2010 / 15:47

חדשות טובות עשויות להחזיר את האוויר לוול סטריט: התמ"ג של ארה"ב ברבעון השלישי צמח בשיעור של 5.7% - השיעור המהיר ביותר זה 6 שנים, אך הצריכה הפרטית וההשקעות נותרו חלשות

התמ"ג בארה"ב עלה ברבעון הרביעי של 2009 ב-5.7%, הקצב המהיר ביותר זה 6 שנים, בעוד כלכלת ארה"ב יוצאת מהמיתון החריף ביותר שפקד אותה. אולם מרבית הצמיחה ברבעון השלישי נבעה מחידושי מלאי, והצריכה הפרטית וההשקעות העסקיות במדינה נותרו חלשות. ברבעון השלישי של 2009, צמחה הכלכלה האמריקאית ב-2.2%.

העלייה של 5.7% הייתה גבוהה במקצת מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה של 5.4%. אולם הנתונים אינם סופיים, וצפויים להתעדכן בחודשים הקרובים.

ברבעון הרביעי של 2009, כמעט שני שליש מהצמיחה נבעו מתנודות במלאים. להוציא את השינויים במלאי, עלו המכירות בשיעור שנתי של 2.2%, אות לכך שהכלכלה עדיין חלשה, למרות הנתונים המעודדים.

בעקבות הקיצוצים החדים במלאים בתחילת השנה, העסקים האטו את קיצוצי המלאי שלהם באופן ניכר ברבעון הרביעי. אך אף על פי תנודות במלאים עשויים להיות כוח משמעותי למספר רבעונים, חידוש המלאים אינו מהווה מתכון לצמיחה ארוכת טווח.

הצריכה הפרטית צמחה בשיעור שנתי של 2%, לעומת 2.9% ברבעון השלישי, אז נערכה התכנית הממשלתית "מזומן עבור גרוטאות" שנועדה לעודד את מכירות הרכב במדינה. סחר החוץ הוסיף גם הוא לצמיחה, ויצוא הסחורות זינק ב-28.1%, העלייה החדה ביותר זה 30 שנה.

במבט קדימה, צופים מרבית הכלכלנים שיעור צמיחה שנתי של כ-3% במספר הרבעונים הקרובים. שיעור זה יהיה מספיק לייצב את הכלכלה, אך לא חזק מספיק לשקם את מיליוני המשרות שנאבדו בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully