וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "דו"ח גולדסטון מעוות ומסולף"

רמי שני

29.1.2010 / 15:31

בטקס נטיעת עצים במועצה המקומית עומר הודיע שר הביטחון אהוד ברק כי ישראל הגישה לאו"ם את תשובתה על דו"ח גולדסטון. "מדינת ישראל עומדת מאחורי הלוחמים גם ביום שאחרי"

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ישראל הגישה היום (שישי) את תשובתה לאו"ם על דו"ח גולדסטון. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "אני חושב שהדו"ח הזה שוב ממחיש את העובדה שאין כמו צה"ל צבא אחראי ורציני שפועל בצורה מוסרית ומדויקת, גם בתוך תנאים בלתי אפשריים". ברק אמר את הדברים במהלך טקס נטיעת עצים בכתף ביתרים שליד המועצה המקומית עומר.

ברק אמר כי דו"ח גולדסטון הוא דו"ח מעוות, מסולף ובלתי מאוזן, הראוי לתשובה משלו, שיימצא מי שייתן אותה, אבל מדינת ישראל היום בהגשת הדו"ח הזה, עומדת לדעתי בחובה הראשונה במעלה שלה. לוחמים ומפקדים שאנחנו שולחים למשימות צריכים לדעת שכשהם נדרשים ומבצעים את משימותיהם, מדינת ישראל עומדת מאחוריהם גם ביום שאחרי.

ביום רביעי הודיע גם חמאס כי סיים לבצע חקירה פנימית לבדיקת ההאשמות שהועלו בדו"ח גולדסטון, לפיהן הוא ביצע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" וכי המסקנות מזכות מאשמה את כל הארגונים הפלסטינים. במסמך שיוגש לאו"ם טוען הארגון כי הקסאמים ששוגרו לעבר ישראל במהלך המבצע כוונו אך ורק למטרות צבאיות ולא נועדו לפגוע באזרחים.

ביום שבת האחרון פרסם העיתון האמריקאי הניו יורק טיימס מספר תגובות מדו"ח צה"ל. אחד מהנושאים אליהם מתייחס דו"ח התגובה הוא הריסתה של טחנת הקמח היחידה בעזה. דו"ח גולדסטון קבע כי הטחנה "נפגעה במהלך התקפה אווירית, ככל הנראה בידי מטוס F-16". חוקרי צה"ל אומרים כי יש בידיהם הוכחות מצולמות לכך שטענה זו המופיעה בדו"ח היא שקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully