וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "חמאס לא יגיב על חיסול אל מבחוח"

29.1.2010 / 14:07

חוקר הטרור יורם שוויצר העריך היום כי אל מבחוח לא היה פעיל מרכזי בחמאס. לטענתו חמאס לא יגיב על חיסול אל מבחוח. "חמאס לא מעוניין כרגע בלחימה נוספת נגד ישראל"

"אל מבחוח הוא לא העימאד מורנייה של חמאס, לא מדובר בפעיל שהיעלמותו משפיעה ברמה המרכזית על הארגון", כך אומר חוקר הטרור יורם שוויצר מהמכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. שוויצר אמר זאת על רקע חיסולו של פעיל חמאס מחמוד עבד אל-ראוף אל-מבחוח בדובאי. "ראשית, אינני בטוח כלל שמדובר בפעולת חיסול ישראלית מכיוון שלהערכתי ישראל ברמה המבצעית וברמת הצרכים שלה לא היתה טורחת לבצע את החיסול הזה, אך אם בכל זאת מערכת הביטחון קשורה לכך אזי יש כאן יותר מסר שכל מי שהיה מעורב בטרור כנגד ישראלים, ידו לא תנקה ושדמם של ישראלים יקר מאוד".

לדברי שוויצר, חיסולו של אבו מבחוח לא מהווה מכה משמעותית לחמאס. "לא מדובר בפעיל מרכזי ובדמות בולטת שמותו תשפיע על חמאס. מעבר למעורבותו ברצח החיילים ובנושא ההברחות, הוא לא איש בסדר גודל כזה שחמאס ייפגע". שוויצר הוסיף כי, "מעבר לתגובות הראשוניות של חמאס לחיסול, אני מעריך שחמאס לא יגיב. ראשית, כי אין לו שום אימות שאכן מדובר בחיסול ישראלי.

שוויצר הוסיף כי "מעבר לכך, האיפוק של חמאס בתקופה האחרונה נובע בין היתר מהרצון שלהם להתחמש ולהתארגן והם אינם רוצים לבצע אירוע שיביא עליהם לחימה נוספת מול ישראל, כך שאירוע מהסוג הזה לא אמור לשנות את החשיבה של חמאס עד עכשיו". לדבריו, "החיסול גם לא צפוי להשפיע בדרך כלשהי על המו"מ לשחרור גלעד שליט. "שוב, אם באמת ישראל מעורבת אז מה שיש כאן בעיקר זהו בעיקר מסר הרתעתי".

בהודעה רשמית שפרסם חבר הלשכה המדינית של הארגון בדמשק, עיזת א-רישק, נמסר כי "דמו של אל-מבחוח לא נשפך לשווא". א-רישק מסר כי אתמול בלילה הגיעה גופתו של אל-מבחוח לדמשק וכי הוא צפוי להיקבר היום אחר הצהריים. "חמאס, בשיתוף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר באיחוד האמירויות, מנהל חקירה לבדיקת נסיבות חיסולו של אל-מבחוח". א-רישק אישר כי אל-מבחוח הוא אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ומי שעמד מאחורי חטיפת ורציחת חיילי צה"ל סספורטס וסעדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully