וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-מבחוח, מהקמת צבא חמאס עד רצח חיילים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2010 / 11:34

בכיר חמאס שחוסל, לטענת הארגון, בדובאי, היה ממקימי הזרוע הצבאית, עמד מאחורי רציחת חיילים ואף בילה כמה שנים בכלא הישראלי. סיפורו של טרוריסט שהיה מבוקש במשך שנים

מחמוד עבד אל-ראוף אל-מבחוח נולד לפני 50 שנה במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה. בצעירותו הקים עם פעילי חמאס נוספים את הזרוע הצבאית של הארגון ועד היום הוא נחשב למבוקש הפלסטיני הראשון שצה"ל הרס את ביתו במהלך האינתיפאדה הראשונה. יותר מכל נודע אל-מבחוח כמי שתכנן את חטיפתם ורציחתם של אילן סעדון ואילן סספורטס בפברואר 1989, לפני כ-21 שנים, בתחילת האינתיפאדה הראשונה.

בעבר היה אל-מבחוח עצור מספר פעמים בבתי הכלא בישראל אך בשנת 1989 גורש מרצועת עזה לסוריה, שם הוא חי מרבית שנות חייו. לפני שבוע וחצי הגיע לדובאי שבאיחוד האמירויות ולמחרת מת במפתיע. על פי מספר דיווחים בכלי תקשורת ערבים, אל-מבחוח מת מניוון שרירים, אולם היום טוען חמאס כי אל-מבחוח לא היה חולה כשהגיע לדובאי וכי ישראל היא זו שחיסלה אותו. חמאס לא מסר כיצד הוא חוסל.

אל-מבחוח עמד אמנם מאחורי חטיפתם ורציחתם של סעדון וסספורטס אולם בחמאס דואגים להדגיש כי בנוסף לכך הוא תכנן וביצע פעולות נוספות נגד ישראל. בחמאס טוענים עוד כי הוא היווה יעד עבור כוחות הביטחון הישראלים מאז חטיפת סספורטס וסעדון "ובשל פעילותו המתמשכת של אל-מבחוח בתמיכת ההתנגדות בתוך המולדת הכבושה". גופתו הועברה לדמשק והוא ייקבר אחר הצהריים במחנה הפליטים ירמוכ.

עם היוודע דבר מותו לפני שבוע וחצי מיהרו מנהיגי חמאס להספיד את אל-מבחוח. ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה אף ביקר באוהל האבלים של משפחתו במחנה הפליטים ג'בליה. הוא אמר כי משפחת אל-מבחוח הקריבה "קרבן מכובד". הניה שיבח את פעילותו של אל-מבחוח לאורך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully