וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של סעדון: הרוצח חוסל 20 שנה מאוחר מדי

רמי שני

29.1.2010 / 10:31

ג'ילברט סעדון, אמו של אילן סעדון, החייל שנרצח בסוף שנות ה-80', הביעה סיפוק מהדיווח על חיסולו של בכיר חמאס מוחמד אל-מבחוח. "אם הייתי רואה אותו, הייתי תוקעת לו סכין בלב". ראש עיריית אשקלון: "מבחינתנו זו סגירת מעגל"

בעיר אשקלון הביעו הבוקר (שישי) סיפוק בעקבות הדיווח על חיסולו של בכיר חמאס מוחמד אל-מבחוח בדובאי. אל-מבחוח עמד מאחורי רציחתם של החיילים אילן סעדון ואבי סספורטס לפני 20 שנה. ג'ילברט סעדון, אמו של אילן אמרה כי השמחה אינה שלמה. האם אמרה לוואלה! חדשות כי "זה 20 שנה מאוחר מדי, היו צריכים להרוג אותם כבר מזמן. אני לא מבינה למה החזיקו אותם בכלא הישראלי. אם הייתי רואה אותו, הייתי תוקעת לו סכין בלב".

סעדון מתגוררת בבניין ברחוב הנושא את שמו של בנה אילן והיא מלאת כעס על מערכת הביטחון. "שיקרו אותי. אמרו לי כבר לפני 20 שנה שהם חוסלו, אבל זה לא נכון. אני לא יודעת למה התייחסו אליי כך. אני כועסת מאוד על צה"ל". ג'ילברט הוסיפה כי היא חולה מאוד ומהרגע ששמעה על החיסול בדובאי, היא בוכה כל הזמן. האם סיפרה על היום בו נחטף בנה: "הבן שלי התקשר אליי מהטירונות, אמר לי 'אמא, אני עוד מעט בא, תכיני אוכל שאני אוהב'. הלכתי לשוק, קניתי אוכל, אבל הוא לא הגיע. אחרי זמן מה אמרו לי שחטפו אותו ואחר כך נודע לי שהוא נרצח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבן אמר לי 'אמא, אני עוד מעט בא, תכיני אוכל שאני אוהב' והוא לא הגיע. ג'ילברט סעדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית אשקלון בני וקנין אמר כי "מבחינת העיר אשקלון זו סגירת מעגל. ליוויתי את אמו של אילן סעדון במשך השנים. היא סבלה זמן רק, החל מהתקופה בה לא ידעו מה עלה בגורל בנה ועד מציאת גופתו ב-1996. יישר כוח לכוחות הביטחון וצה"ל על הפעולה".

חבר הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, עיזת א-רישק, פרסם הודעה רשמית לפיה ישראל עומדת מאחורי חיסולו של אל-מבחוח. בהודעה שמסר א-רישק נאמר כי "דמו של אל-מבחוח לא נשפך לשווא". א-רישק מסר כי אתמול בלילה הגיעה גופתו של אל-מבחוח לדמשק וכי הוא צפוי להיקבר היום אחר הצהריים. "חמאס, בשיתוף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר באיחוד האמירויות, מנהל חקירה לבדיקת נסיבות חיסולו של אל-מבחוח".

א-רישק אישר כי אל-מבחוח הוא אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ומי שעמד כאמור מאחורי חטיפת ורציחת חיילי צה"ל סספורטס וסעדון. השניים נחטפו ונרצחו בשנת 1989. השניים נחטפו בהוראתו של שייח' אחמד יאסין לחטוף ולרצוח חיילים כדי לנהל משא ומתן לשחרור אסירים תמורת גופותיהם. גופתו של סעדון נמצאה רק ב-1996, בעזרת מידע מודיעיני שהעבירו גורמים פלסטינים. סעדון, שהיה נהג בחיל השריון, עלה על טרמפ, כשברכב ישבו אל-מבחוח ומוחמד נאסר. במהלך הנסיעה נאבק בהם סעדון והם ירו בראשו וטמנו את גופתו באתר גרוטאות סמוך לפלמחים. גם סספורטס המתין לטרמפ בצומת הודיה הסמוך ליחידת מגלן, בה שירת כלוחם. לאחר 81 ימים של חיפושים נמצאה גופתו בשדות שליד הצומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully