וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל חיסלה בדובאי בכיר בחמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2010 / 7:40

גורם רשמי של ארגון חמאס בדמשק דיווח כי ישראל התנקשה בדובאי שבאיחוד האמירויות בבכיר של הזרוע הצבאית של חמאס מחמוד אל-מבחוח. לפי הדיווח, החיסול בוצע לפני תשעה ימים. אל-מבחוח עמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון

מקורות רשמיים של חמאס דמשק דיווחו הבוקר (שישי) כי ישראל התנקשה בדובאי שבאיחוד האמירויות בבכיר מהזרוע הצבאית של חמאס. הגורם הרשמי של הארגון בדמשק מסר כי מדובר במחמוד אל-מבחוח והוסיף כי החיסול בוצע ב-20 בינואר.

בהודעה רשמית שפרסם חבר הלשכה המדינית של הארגון בדמשק, עיזת א-רישק, נמסר כי "דמו של אל-מבחוח לא נשפך לשווא". א-רישק מסר כי אתמול בלילה הגיעה גופתו של אל-מבחוח לדמשק וכי הוא צפוי להיקבר היום אחר הצהריים. "חמאס, בשיתוף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר באיחוד האמירויות, מנהל חקירה לבדיקת נסיבות חיסולו של אל-מבחוח". א-רישק אישר כי אל-מבחוח הוא אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ומי שעמד מאחורי חטיפת ורציחת חיילי צה"ל סספורטס וסעדון.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הפנה אף הוא אצבע מאשימה לישראל, לאחר חיסולו לכאורה של בכיר הארגון מוחמד אל מבחוח בדובאי: בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" ממקום מושבו בדמשק אמר כי "המוסד עומד מאחורי חיסולו של אל-מבחוח" במהלך ביקורו באיחוד האמירויות. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס היא הבטיחה "להגיב על הפשע הציוני בזמן ובמקום שתמצא לנכון".

אל-מבחוח, בן 50, יליד מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, היה כאמור ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס. כמי שעמד מאחורי חטיפת ורציחת אילן סעדון ואבי סספורטס, היה אחד המבוקשים הראשונים שבתיהם נהרס על ידי ישראל. בעבר היה אל-מבחוח עצור מספר פעמים בבתי הכלא בישראל אך בשנת 1989 גורש לסוריה, שם הוא חי.

הרציחות שזיעזעו את המדינה

כאמור, בשנת 1989 נחטפו ונרצחו החיילים אבי סספורטס ואילן סעדון. השניים נחטפו בהוראתו של שייח' אחמד יאסין לחטוף ולרצוח חיילים כדי לנהל משא ומתן לשחרור אסירים תמורת גופותיהם. גופתו של סעדון נמצאה רק ב-1996, בעזרת מידע מודיעיני שהעבירו גורמים פלסטינים. סעדון, שהיה נהג בחיל השריון, עלה על טרמפ, כשברכב ישבו אל-מבחוח ומוחמד נאסר. במהלך הנסיעה נאבק בהם סעדון והם ירו בראשו וטמנו את גופתו באתר גרוטאות סמוך לפלמחים. גם סספורטס המתין לטרמפ בצומת הודיה הסמוך ליחידת מגלן, בה שירת כלוחם. לאחר 81 ימים של חיפושים נמצאה גופתו בשדות שליד הצומת.

לפני כשבוע וחצי דיווחה הזרוע הצבאית של חמאס בהודעה מיוחדת כי אל-מבחוח, אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון, מת בעת ביקורו באיחוד האמירויות. בהודעה נמסר, כי אל-מבחוח בן ה-50 מת מ"בעיה רפואית" ונסיבות מותו "נחקרות". לפי אחד הדיווחים, אל-מבחוח מת כתוצאה מניוון שרירים. אל-מבחוח עמד מאחורי תכנון פיגועי טרור רבים נגד ישראל ובראשן כאמור חטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון לפני 20 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully