וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק נצבעה באדום: הנאסד"'ק ירד 1.9%

ניר צליק

28.1.2010 / 23:20

האווירה השלילית נמשכת: המדדים בניו יורק רשמו היום ירידות חדות שהתמתנו מעט לקראת סיום יום המסחר. מניות הטכנולוגיה הובילו את המגמה האדומה

הדאגה בניו יורק נמשכת כאשר מגמות הטכנולוגיה מושכות את המדדים המובילים בוול סטריט לירידות שערים משמעותיות. בתום יום מסחר עמוס, הדאו ג'ונס איבד 1.1% ל-10,120 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1.9% ל-2,179 נקודות ו-S&P 500 החסיר 1.2% ל-1,085 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.14% ל-3.66%.

בזירת המקרו, הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו בדצמבר בראשונה מאז ספטמבר, אולם בשיעור נמוך באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים. הזמנות למוצרים בני קיימא גדלו ב-0.3% בחודש שעבר ל-167.9 מיליארד דולר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 2% בהזמנות. בניכוי הזמנות למוצרים בני קיימא בתחום התחבורה, נרשמה עלייה של 0.9% בהזמנות - מעל לתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה של 0.5%. משרד המסחר בארה"ב גם תיקן לאחור את נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש נובמבר לירידה של 0.4% לעומת עלייה של 0.2% שעליה דיווח במקור.

עוד בחזית המקרו כלכלית: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-8,000 ל-470 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה מתונה באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים שצפו נפילה של 42 אלף במספר התביעות הראשונות.

אמש נאם אובמה בפני הקונגרס ואמר כי הוא מתחייב להמשיך ולנסות לאשר את הרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב, וקרא לקונגרס האמריקאי לאשר חבילת הטבות מס והשקעות ממשלתיות שמטרתה לעודד את הכלכלה המקומית ולייצר משרות. אובמה, אשר נשא אמש את נאום מצב האומה, אמר כי הממשל האמריקאי חייב לטפל גם בנושא הגירעון התקציבי, אשר צפוי להגיע ל-1.35 טריליון דולר השנה, ולהניח למחלוקות ישנות אשר מעכבות את וושינגטון במשך שנים ועלולות להביא לכך שארה"ב תפגר אחרי מדינות אחרות כמו סין בנוגע לתחרותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully