וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעקב נאמן ממשיך להילחם בפדופיליה

איילה חננאל

28.1.2010 / 22:57

שר המשפטים יעקב נאמן מקדם הצעת חוק לפיה יוגדל הפיקוח על פדופילים. לפי ההצעה תורחב חובת הדיווח על עבירות מין בקטינים ויורחב החוק למניעת העסקתם של עברייני מין

שר המשפטים יעקב נאמן יזם הצעת חוק חדשה למאבק בפדופיליה. ההצעה שהופצה אמש (רביעי) כוללת שני סעיפים: הרחבת חובת הדיווח על עבירות מין בקטינים וחסרי ישע והרחבתו של החוק למניעת העסקתם של עברייני מין. כיום מונע החוק את העסקתם של עברייני מין במוסדות מסוימים, וחובת הדיווח על עבירות מין בילדים חלה רק אם מדובר בבן משפחה שביצע את העבירות.

לפי הצעת החוק, לא רק מוסד אלה גם אדם פרטי שאחראי על קטין או על חסר ישע, יוכל לפנות למשטרה על מנת לקבל אישור שהאדם אותו הוא מעסיק אינו עבריין מין. בנוגע לחובת הדיווח, על פי הצעת החוק, חובה זו לא תוגבל רק לעבירות שבוצעו על ידי בן משפחה, אלה תחול על כל עבירת מין שבוצעה בקטין או בחסר ישע, גם אם על ידי זר.

הצעת החוק החדשה הינה תוצאה של הדיונים בוועדת השרים למאבק בפדופליה, אשר הוקמה לפני כשבועיים בעקבות רצח הילד לאון קלנטרוב בן השבע ביישוב בני עי"ש. היא תובא בשבוע הבא לאישור הממשלה.

"אונס שווה ערך לרצח"

הצעת החוק מגיעה על רקע היעדרותן של עבירות המין מהצגת נתוני הפשיעה לשנת 2009. שלשום הוצגו נתוני הפשיעה לשנת 2009 על ידי מפכ"ל המשטרה רנ"צ דודי כהן. בהצגת הנתונים לא נמסרו כלל נתונים הנוגעים לעבירות קשת הפשיעה המינית על כל נגזרותיהן ולא הייתה כל התייחסות לנושא מצד המפכ"ל.

כך למשל, לא נמסרו או נאספו נתונים על כמות התיקים שפתחה המשטרה בשנה החולפת בגין עבירות אונס. בנוסף, לא נאספו או נמסרו נתונים על התופעה קשה לה אנו עדים רק באחרונה - פגיעה מינית בקטינים, עבירות פדופיליה ועבירות מין בתוך המשפחה.

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, הביע תמיהה על אי התייחסות המשטרה לכל הנוגע לעבירות מין. קדמן ציין כי "מדובר בעבירות חמורות. אני תמיד אומר שנער או נערה שנאנסו - זה שווה ערך לרצח, אולי לא רצח הגוף, אך בהחלט רצח הנפש. מדובר בעבירות שהיקפן גדול ושעיקר נפגעיהן הם אוכלוסיות חלשות כמו נשים וילדים". קדמן הוסיף ואמר: "ראוי לפרסם נתונים אלו, מאחר וחשוב שנדע לפרטי פרטים את המספרים והעובדות שעומדים מאחורי העבירות החמורות הללו, בעיקר בשביל שנדע איך להיערך ולהלחם בהם ולבסס את המאבק נגד הישנותם".

גם ח"כ אורית זוארץ (קדימה) החברה בוועדה לקידום מעמד האישה הסכימה כי אי הצגתם של נתונים הנוגעים לעבירות מין וחוסר ההתייחסות לנושא הפשיעה המינית מצד המפכ"ל והמשטרה בסיכום שנת העבודה, הינם "מחדל של המשטרה". זוארץ הוסיפה כי בכוונתה לפנות בשבוע הבא בשאילתא דחופה לשר לביטחון פנים, "שיסביר מדוע לא ניתנה כל התייחסות בסקירת נתוני הפשיעה לשנת 2009 לעבירות מין ופשיעה מינית", ותדרוש ממנו את בחינת הנושא ואיסוף הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully