וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר: כהונה שנייה לנגיד בן ברננקי

עומר רבין

28.1.2010 / 22:51

ברוב של 70 נגד 30, ולאחר מאבק של סנאטורים רפובליקנים, אישר הסנאט בארצות הברית להשאיר את בן ברננקי לכהונה נוספת בראש הבנק הפדרלי

האיש, הזקן והמקורות היהודיים בדרך לכהונה שנייה בכסא של הרגולטור החזק בעולם: הסנאט בארה"ב אישר הלילה (חמישי) באופן סופי וברוב גדול של 70 נגד 30 חברים את מינויו של בן ברננקי לכהונה נוספת בתפקיד נגיד הבנק הפדרלי של ארצות הברית. ברננקי הוצע לתפקיד ע"י הנשיא ברק אובמה שטען כי מדיניותו סייעה לארה"ב למזער את נזקי המשבר הכלכלי העולמי.

מוקדם יותר אושרה ברוב של 77 נגד 23 חברים הסרת המכשולים המנהליים בדרך למינויו של ברננקי, בן ה-56, שנבחר לאחרונה גם כאיש השנה של העיתון "טיימס". כהונתו הראשונה בתפקיד צפוייה להסתיים כבר ביום ראשון הקרוב.

על אף שאובמה הכריז על תמיכתו בברננקי כבר לפני מספר חודשים, התנגדות של סנאטורים רפובליקנים הציבה בשבוע האחרון סימני שאלה סביב יכולתו של אובמה להעביר את המינוי באופן "חלק": להצבעה על הסרת המכשולים שנערכה היום יש צורך בתמיכה של 61 חברים ואילו לאישור הסופי והמוחלט של המינוי יש צורך ברוב של 51 חברים בהצבעה המסכמת. על פי הדיווחים בארה"ב, היה על אובמה להתערב בעצמו השבוע וליצור קשר עם סנאטורים שונים כדי לשכנעם לתמוך במינוי ובכך לוודא את אישורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully