וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס והמלך עבדאללה: לחדש המו"מ עם הרשות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.1.2010 / 22:06

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם מלך ירדן בפורום הכלכלי בדאבוס שבשוויץ. השניים קראו "להסיר את המכשולים העומדים בפני חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים"

על רקע המתיחות בין ירושלים לעמאן, נועד הערב (חמישי) בדאבוס שבשווייץ נשיא המדינה שמעון פרס עם מלך ירדן עבדאללה. השניים דנו בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובקשיים האחרונים שנתגלו במגעים בין הצדדים. בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית נמסר כי השניים החליפו ביניהן עמדות בנוגע לצורך "להסיר את המכשולים העומדים בפני חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים". הפגישה נערכה בשולי דיוני הפורום הכלכלי העולמי המתקיים השבוע בעיר.

בהודעה הירדנית נמסר עוד כי המלך עבדאללה הבהיר לפרס כי מדינות המזרח התיכון לא ייהנו משלום וביטחון, שלהם זכאים עמיהם, מבלי שהסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר על בסיס פתרון שתי מדינות לשני עמים". לדבריו של עבדאללה, "רק פתרון שתי המדינות לשני עמים יבטיח הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שתחיה לצידה של ישראל".

מוקדם יותר זכה פרס לכבוד מיוחד מצד נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון ששיבח את פעילות המשלחת הישראלית להאיטי מעל הבימה המרכזית בכינוס לעיני נציגי שלל המדינות המשתתפות בו.

קלינטון, המתפקד כשליח המיוחד של האו"ם להאיטי בימים אלה, פתח את דבריו בפני באי הוועידה באומרו: "שמעון, אינני יודע מה היינו עושים בלי בית החולים הישראלי בהאיטי. המתחם הישראלי היה המתקן המבצעי היחיד שניתן היה לנתח בו ולבצע בדיקות מתקדמות".

פרס מצידו הגיב לדברים בפני באי הכינוס, מכל מדינות העולם, ואמר כי "ישראל תשמח להעמיד את כל יכולותיה לסיוע במאמצי השיקום של האי". בעקבות הדברים נועדו השניים מאוחר יותר כדי לעמוד על הדרכים השונות בהן יכולה ישראל להוסיף ולתרום למאמץ הבינלאומי לשיקום העיר פורט או-פראנס והאיטי ככלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully