וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בשווקים: בורסות אירופה בשפל

נמרוד הלפרן

28.1.2010 / 20:10

שוקי המניות באירופה הגיעו לשפל של 7 שבועות לאחר ירידות שערים חדות של 6% בתוך שבוע וחצי. בורסת פריס ירדה היום בקרוב ל-2% נוספים

בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית, זו הפעם השישית בשבעה ימי המסחר האחרונים, ונסגרו בשפל של כמעט שבעה שבועות, על רקע נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם. מגזר הנפט, התרופות והמכוניות הובילו את הירידות.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.4%; פרנקפורט ירדה ב-1.8%. פאריס איבדה 1.9%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.1% לרמתו הנמוכה ביותר מאז ה-12 בדצמבר, והשלים בכך ירידה של 6% מהשיא של 2010 שרשם ב-19 בינואר, וירידה של 3.7% מתחילת השנה.

גם בוול סטריט לא נהנים הערב מאופטימיות: החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה חדשות מאכזבות היום לאחר שהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו בדצמבר בשיעור נמוך באופן ניכר מהתחזיות, ומספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשיעור נתון מהצפוי.

הזמנות למוצרים בני קיימא גדלו ב-0.3% בחודש שעבר - עלייה חודשית ראשונה מאז ספטמבר - ל-167.9 מיליארד דולר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 2% בהזמנות. בניכוי הזמנות למוצרים בני קיימא בתחום התחבורה, נרשמה עלייה של 0.9% בהזמנות - מעל לתחזיות הכלכלנים אשר צפו עלייה של 0.5%. משרד המסחר בארה"ב גם תיקן לאחור את נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש נובמבר לירידה של 0.4% לעומת עלייה של 0.2% שעליה דיווח במקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully