וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע באונס וישלם לנאנסת חצי מיליון שקל

קובי מנדל

28.1.2010 / 16:07

לאחר שהורשע באונס שביצע בבת 15.5 ב-2006, חוייב האנס במסגרת תביעה אזרחית לשלם לנאנסת פיצויים נוספים. ביהמ"ש: "הפיצוי הכספי לא יכול להשיב את המצב לקדמותו"

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק היום (חמישי) תשלום פיצויים בסך חצי מיליון שקלים לקורבן עבירת אונס במסגרת תביעה אזרחית שהגישה כנגד המורשע בביצוע העבירות נגדה. האונס התרחש בשנת 2006 בהיות הנאנסת בת 15.5 והאנס כבן 16 שנה. האנס גרר אותה למחסן חשוך ואנס אותה באיומי סכין, כל זאת על רקע היכרות קודמת וטענה לנקמה.

במסגרת ההליך הפלילי נגדו נידון האנס, בין היתר, למאסר של שבע שנים, מתוכן חמש שנים בפועל, וכן חויב לפצות את התובעת בסכום של 500 אלף שקלים. פסק הדין הנוכחי ניתן על ידי השופט שמואל ברלינר במסגרת של פשרה, כפי שהסמיכוהו הצדדים לפסוק.

השופט ברלינר ציין כי "כאשר הוא מנסה לשוות לנגד עיניו את המקרה החריג שבחריג, המצדיק פיצויים עונשיים, כפי שהנחה בית המשפט העליון בפסיקותיו, הוא רואה לנגד עיניו מקרה קודם בו דן במסגרת תיק בו דובר במעשה אינוס קבוצתי תוך התאכזרות רבה כלפי התובעת". לדבריו "המקרה הנוכחי חמור מעט פחות וגם בו נעשה אינוס תוך שימוש בכוח ואיום בסכין".

עוד הוסיף השופט ברלינר כי "כבודה של התובעת נפגע קשות על ידי האינוס. כבוד זה, מסופקני אם ניתן יהיה להשיב לה על ידי פסיקת פיצויים אשר ביכולתם להשיב במידת מה את המצב לקדמותו".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully