וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת יו"ר לאומי: שטייניץ הוזהר מבית

שרון שפורר

28.1.2010 / 14:44

החשב הכללי שוקי אורן הזהיר את שר האוצר מפני התערבות בפעילותה של של ועדת המניות במינוי יו"ר לבנק לאומי. שטייניץ לא נענה לאזהרה ושוחח עם ראש הוועדה מרגלית נוף

המאבק על תפקיד יו"ר בנק לאומי מחריף ועמו התפתח גם מאבק במשרד האוצר. על פי מקורב לוועדת המניות, החשב הכללי שוקי אורן הזהיר את שר האוצר יובל שטייניץ שלא להתערב בפעילותה של ועדת המניות בבנק לאומי שתפקידה למנות דירקטורים בבנק ובכלל זה לאשר מועמדים לתפקיד יו"ר הבנק. אורן טען כי לשטייניץ אסור להתערב בפעילות הוועדה ולשוחח עם מי שעומדת בראש הוועדה - מרגלית נוף.

למרות זאת, שטייניץ לא שעה להזהרתו של אורן ושוחח טלפונית עם נוף כשהוא מעדכן אותה לגבי חוות דעת שקיבל המתנגדת למינויה של גליה מאור ליו"ר הבנק. אחת מחוות הדעת הייתה חוות דעת שחיבר היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד יואל ברייס, המתנגדת למינויה של מאור, כיום מנכ"ל בנק לאומי, ליו"ר הבנק, במקומו של איתן רף הצפוי לפרוש בקרוב.

ועדות המניות לבנקים שמניותיהן מוחזקות עדיין על ידי המדינה הוקמו בשנות ה-80 על ידי המדינה בכדי למנוע התערבות של פוליטיקאים בהליך הבחירה של דירקטורים בבנקים. למרות זאת, ההתערבות הפוליטית במינויים אלו - נמשכת. על תפקיד יו"ר בנק לאומי מתמודדים, לצד גליה מאור, גם משה טרי ואורי יוגב, שניהם מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמינה את שטייניץ לתפקיד שר האוצר.

השר לשעבר מאיים בחקירה

גם שר האוצר לשעבר, רוני בר-און, תקף היום את התערבותו של שטייניץ. במכתב ששיגר למבקר המדינה וליו"ר ועדת המניות, כתב בר-און: "נוכח ההדים התקשורתיים המלווים את עבודת וועדת המניות של בנק לאומי, בעניין מינוי דירקטורים לבנק לאומי, ונוכח ריבוי הידיעות והרמיזות על מעורבות גורמים פוליטיים בכירים והפעלת לחצים מטעמם בנושא, אבקש להודיע כי עם תום עבודת הוועדה, בכוונתי לדרוש חקירה, גילוי נאות, ופירוט של כל שיחה בע"פ או בטלפון, מכתב או רמז שהגיעו אל הוועדה או אל מי מחבריה, מכל פוליטיקאי, בין אם הוא ממלא תפקיד ממלכתי ובין אם לאו, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין, כולל הפעלת פקידים בכירים במנגנון הממשלה במסווה של עבודה מקצועית".

עוד הוסיף בר-און, "להזכיר: הסיבה להקמת שתי ועדות מניות היתה הצורך הבלתי ניתן לערעור, להפריד בין פוליטיקה ופוליטיקאים, לבין ניהול הבנק וניהול כספי המשקיעים בו. מהתרשמותי עד כה, אני מבין כי הוועדה אכן מקיימת את החוק כלשונו וכרוחו, ופנייה זו נועדה להגן על הוועדה, מפני אלה המנסים לפעול מולה ולשבש את עבודתה, בניגוד להוראות החוק".

העתקים ממכתבו של בר-און נשלחו גם לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר המשפטים, לנגיד בנק ישראל, למפקח על הבנקים, ליועץ המשפטי לממשלה ולחשב הכללי באוצר.

במשרד האוצר סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully