וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ צרפת לשעבר זוכה מהאשמה בהכפשת סרקוזי

בית המשפט בצרפת קבע כי אין ראיות המצביעות על כך שראש ממשלת צרפת לשעבר, דומיניק דה-וילפן, ניסה לפגוע בשמו הטוב של הנשיא סרקוזי במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות בשנת 2007

ראש ממשלת צרפת לשעבר דומיניק דה וילפן זוכה היום (חמישי) מאשמת מעורבות במזימה להכפיש את שמו של הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי ולחבל במערכת הבחירות שלו בשנת 2007.

גזר הדין המזכה במה שכונה בצרפת "משפט המאה" מהווה מכה לסרקוזי, שלא הסתיר בעבר את שנאתו הגלויה לדה וילפן, שכיהן יחד עימו בממשלתו של ז'אק שיראק. וילפן הפך לראש הממשלה ב-2005 לאחר כהונות קצרה כשר החוץ ושר הפנים. שיראק ניסה לטפח את דה וילפן כיורשו לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2007, אולם שר הפנים בממשלתו ניקולא סרקוזי, הודיע כי בכוונתו להתמודד על התפקיד. סקרים הצביעו בעקביות על פופולריות רבה יותר של סרקוזי לתפקיד הנשיאות ובסופו של דבר החליט דה וילפן לוותר על המרוץ לנשיאות, בהן זכה סרקוזי.

לפני כשנה וחצי הוגש כתב אישום נגד דה וילפן בחשד שזייף מסמכים שקישרו את סרקוזי לפרשת שחיתות, בזמן שהשניים התמודדו על תפקידו של שיראק. הפרשה התפרסמה בקיץ 2004, כשמקור אנונימי שלח מכתב לשופט בו האשים שורה של פוליטיקאים ואנשי עסקים בהחזקת חשבונות בנק סודיים בבנק "קלירסטרים" שבלוקסמבורג, למטרת הלבנת כספים והענקת שוחד. ברשימה נכלל שמו של סרקוזי, שר האוצר בימים ההם. עם זאת, מאוחר יותר התברר כי האישומים היו שקריים והחשבונות כלל לא היו קיימים.

סרקוזי התלונן על הסיפור וטען כי מטרתו הייתה להכפיש את שמו במהלך התמודדותו לנשיאות צרפת. חקירה של בית המשפט בדקה האם חברים בכירים בממשלה "תדלקו" בכוונה את סיפור השחיתות השקרי כמזימה מכוונת להכפשת סרקוזי. במשפט שנערך ב-2006, היה סרקוזי אחד התובעים ודרש מהשופטים למצוא את האשמים בשערורייה.

דה וילפן הכחיש בתוקף את ההאשמות נגדו וטען כי הוא קורבן לנקמה מצידו של סרקוזי. כעת הוא זוכה מההאשמות נגדו, כשהשופט במשפט קבע כי "התביעה לא הצליחה להוכיח שהאציל דה וילפן פעל מתוך כוונת זדון". נאשם נוסף בפרשה זוכה מההאשמות, אולם שלושה נאשמים אחרים נמצאו אשמים במזימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully