וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף ארגון פשע שמעורב בשלושה מעשי רצח

רמי שני

28.1.2010 / 12:41

בתום חקירה מאומצת עצרה משטרת הנגב 32 חברי משפחות פשע, שחשודים בביצוע שלושה מעשי רצח. העצורים חשודים גם במספר ניסיונות רצח ובהלבנת הון

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טובוסוב, עריכת וידאו: ענת ברק)

שיתוף פעולה חוצה מחוזות משטרתיים בין משפחות פשע התגלה על ידי מרחב הנגב של המשטרה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. להתארגנות שותפים לפי החשד גורמי פשיעה הקשורים לבני משפחת שירזי מנתניה, למשפחת אורחן מראשון לציון, לחגי ויניב זגורי מבאר שבע ולארגונים אחרים. החקירה בעניין החלה בקיץ 2008, לאחר שחרורו מהכלא של העבריין זגורי בתום תקופת מאסר ארוכה, שריצה על עבירות חמורות וקשות. באותה תקופה, התבצעו שורה של מעשי פשע, בהם מעשי רצח, נסיונות לרצח, שימוש באמצעי חבלה כדי לפגוע בגורמים שונים בהם גורמים עבריינים, קבלת מידע על סחיטת דמי חסות מבעלי עסקים ועל עיסקאות סמים ואמצעי לחימה בהקף רחב, הצתות ועוד.

היחידה המרכזית של המשטרה בנגב, החלה לצבור מידע על התארגנות רחבה של עבריינים השותפים למעשים אלו. אחת מפעולות החקירה הראשוניות היתה גיוס של משתף פעולה, ששימש כסוכן סמוי ופעל בקרב התארגנות הפשיעה. במשטרה אומרים, שמדובר בפעולה קשה ומסוכנת ביותר, העלולה לסכן את הסוכן ואת החקירה. הסוכן אסף ראיות רבות נגד מספר רב של שותפים להתארגנות, וראיות נוספות נגדם נוספו על ידי חקירה סמויה שבוצעו חוקרי משטרה במהלך חמישה חודשים. לפני יומיים, החלה חקירה גלויה והחשודים בשותפות להתארגנות נעצרו.

"יש ראיות לכאורה כלפי החשודים שנעצרו, אך עדיין יש שלבי חקירה שצריך לבצע", אמר סגן ניצב יוסי כהן, מפקד היחידה המרכזית בנגב, "הפעלת הסוכן, היתה לאחר שהוא הסכים לשמש כעד מדינה ולסייע לנו להגיע לראיות כלפי עבריינים בכירים שביצעו עברות קשות מאוד". לדברי סנ"צ כהן, הוחלט לפתוח בחקירה גלויה, לאחר שהחקירה הסמויה מיצתה את עצמה. "עצרנו 32 חשודים בהשתייכות להתארגנות ברחבי הארץ. כתבי האישום, יוגשו לאחר שנגבש את מכלול הראיות נגד המעורבים בהתארגנות", אמר כהן.

לדברי סנ"צ כהן, "עבור כל עבריין נבנה תיק ראיות ונאספו העבירות שהיה שותף לביצוען". החקירה התנהלה בשיתוף פעולה של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות וכן יחידות חקירה במרחבים מרוחקים מהמחוז הדרומי. "התבססנו גם על תיקים, שהפעילות בהם התנהלה גם לפני מספר שנים", סיפר סנ"צ כהן. לדבריו, "מדובר על רצח כדורגלן העבר אלי אוזן, רצח משה זיתון, רצח נתי אוחיון בנתניה, ניסיון לרצוח את העבריין שלומי זייתון, ניסיון לרצוח את ג'קי קורקוס ואחרים. אנחנו מזהים ניסיונות ליצירת קשרים בין ארגוני פשע שונים, כדי לאפשר את הפעילות שלהם במחוזות השונים".

במשטרה אומרים שמדובר בראשיתה של החקירה ומטבע הדברים אין עדיין הודאות או שיתוף פעולה של הנחקרים. "החובה להוכחת הראיות חלה על המשטרה והעדות של הסוכן, היא לא בלעדית. אנחנו פועלים להשגת ראיות נוספות. צריך לציין, שפעלנו כלפי עבריינים, לא כלפי ארגוני פשיעה. בתוך החקירה, אנחנו בוחנים גם אפשרות של ביצוע עבירות כארגון פשיעה והפעלה של ארגון כזה, היא עבירה בפני עצמה". המשטרה צפויה לבצע מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully