וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תכריע בסוגיית הוויזות לאוקראינה

פנחס וולף

28.1.2010 / 11:13

הממשלה תקיים בתחילת השבוע הבא דיון בנוגע לביטול אשרות הכניסה לאוקראינה. שר החוץ ליברמן בעד ביטול ויזות בהסכם ואילו שר הפנים ישי סבור שיש לבצע הקלות מיידיות נקודתיות

מאבקי הכוח בין המפלגות ישראל ביתנו וש"ס, צפויים לחזור בתחילת השבוע הבא לקדמת הבמה, בעקבות רצונו של שר החוץ אביגדור ליברמן לבטל את אשרות הכניסה בין ישראל ואוקראינה.

שרי הממשלה יתבקשו לבחור בין שתי חלופות: תוכניתו של ליברמן להסמיך אותו להיכנס למשא ומתן עם ממשלת אוקראינה שיימשך מספר חודשים ובו ידונו הצדדים על ביטול הדדי של אשרות הכניסה בין שתי המדינות, ובמקביל התוכנית של שר הפנים אלי ישי, לפיה יבוצעו הקלות מיידיות ונקודתיות לדיפלומטים ולתיירים אוקראיניים.

הצעתו של ליברמן באה בהמשך להחלטת ממשלת אולמרט מספטמבר 2007, שהטילה על משרד החוץ לבחון את האפשרות לבטל את הצורך באשרות כניסה ממדינות חבר העמים לשעבר. לרוסיה כבר בוטלו האשרות, וכעת מבקש ליברמן להחיל את הביטול גם על אוקראינה.

השר ישי לעומת זאת, יגיש את הצעת משרד הפנים הקובעת הקלות הדרגתיות ומיידיות על קבלת האשרה מאוקראינה לישראל. על פי הצעתו, מי שיש בידו דרכון דיפלומטי יזכה לקבל אשרת כניסה באופן מיידי, ואילו קבוצות של תיירים יקבלו אשרה בתוך שני ימי עבודה בלבד.

ביטול הויזה - הכפלת כמות התיירים

מקורבי ישי אמרו לוואלה! חדשות כי "אנחנו אומרים – אתם רוצים להקל, בואו נסכם על הקלות מיידיות. אם אחרי זה יתברר שהן פועלות כסדרן, ניתן יהיה להיכנס למשא ומתן לפטור מלא מאשרות". מנגד, בסביבת ליברמן טוענים כי "בהצעה של אלי ישי מדובר בהקלות נקודתיות. זו לא המטרה שלנו".

על פי נתוני משרד החוץ שיובאו בפני הממשלה ביום ראשון, בשנת 2007 עמד מספר התיירים מאוקראינה על 75 אלף, ובשנת 2008 מספר התיירים קפץ ל- 125 אלף. "בעקבות ביטול הצורך באשרות עם רוסיה הוכפל מספר התיירים המגיעים לארץ", נכתב בהצעת משרד החוץ. "התקווה היא שגם במקרה של אוקראינה ההשפעה תהיה דומה".

נתוני משרד החוץ מראים עוד כי היקף הסחר בין שתי המדינות עמד בשנת 2008 על 756 מליון דולר, כמעט 40 אחוז יותר מהיקף הסחר בשנת 2007. בדברי ההסבר נכתב כי, "אנו מעריכים שהפטור יקל על תנועת אנשי עסקים משני הצדדים, וכך יעודד את הגדלת הסחר בין המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully