וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שני מפגינים נגד הממשל הוצאו להורג

שני בני אדם שהורשעו בארגון ההפגנות לאחר הבחירות לנשיאות, הוצאו להורג בתלייה. תשעה בני אדם נוספים מחכים לביצוע עונש המוות שנגזר עליהם בעקבות השתתפותם בהפגנות

כוחות הביטחון באירן הוציאו הבוקר (חמישי) להורג שני בני אדם שהורשעו במעורבות במהומות וההפגנות של תומכי האופוזיציה שפרצו ברחבי המדינה ביוני 2009, אחרי בחירתו מחדש לנשיאות של מחמוד אחמדינג'אד.

השניים - מוחמד רזה עליזאמאני וערש ראמינפור, הוצאו להורג בתלייה טבסוכנות הידיעות האירנית איסנ"א דווח כי עוד תשעה בני אדם ממתינים בבית הכלא להוצאתם להורד בשל השתתפותם בהפגנות.

כלי התקשורת הממלכתיים באירן דיווחו אתמול כי הרשויות עצרו שני דיפלומטים גרמנים הנאשמים שלקחו חלק בארגון המהומות האלימות בחודש שעבר, שנערכו לאחר מותו של האייתוללה חוסיין עלי מונטזרי, אביהם הרוחני של האייתוללה חוסיין עלי מונטזרי, אביהם הרוחני של הרפורמיסטים. משרד החוץ הגרמני אמר אמש בתגובה לדיווח כי לא ידוע לו על דיפלומטים שנעצרו ודחה את ההאשמות כי אנשי מחלקת החוץ של ממשלת גרמניה היו מעורבים בהפגנות, בהן נהרגו לפחות שמונה בני אדם.

האופוזיציה באירן טוענת כי תוצאות הבחירות לנשיאות זוייפו על ידי אנשי השלטון, במטרה להותיר את אחמדינג'ד על כס הנשיאות. השלטונות באירן טענו מנגד כי מדינות המערב תמכו בהפגנות האופוזיציה וסייעו לארגנם ברחבי המדינה.

מוקדם יותר השבוע הודיע מהדי כרובי, אחד ממנהיגי האופוזיציה, כי הוא מכיר בנצחונו של אחמדינג'ד בבחירות וכי הנשיא המכהן "הוא הנשיא החוקי של הרפובליקה האירנית". יש כאלה שטוענים כי כרובי פרסם את הודעתו בעקבות איומים שקיבל על חייו.

יחד עם זאת, כרובי, שהתמודד בבחירות האחרונות נגד אחמדינג'ד, אמר היום כי הוא מעריך שהנשיא יודח מתפקידו עוד לפני תום תקופת כהונתו. לדבריו, היחלשות הכלכלה והתגברות הפופולריות של האופוזיציה יגרמו להתחזקותם של כוחות מתונים, שיצליחו להדיח את אחמדינג'ד מתפקידו. "בהתחשב בבעיות הפוליטיות והכלכליות, בשילוב הסערה הבינלאומית שמעוררת מדיניותו, אני חושב שאחמדניג'ד לא יסיים את הקדנציה", אמר כרובי בראיון למגזין הכלכלי "טיימס" הבריטי. כרובי העריך כי עם הדחת הנשיא, יתאחדו כל הכוחות המתונים מקצוות הקשת הפוליטית במדינה, בכדי למצוא פתרון לבעיות ולהציל את האומה האירנית, שלדעתו נמצאת בסכנה.

עדכון ראשון: 8:29

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully