וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירת "הכל מותר"

דן מרגלית

28.1.2010 / 7:38

יש חשיבות מעטה בלבד לשאלה מדוע השליך החוליגן פיני כהן נעליים - אחת או שתיים - לעברה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. זה לא עניין פוליטי. גם לא מרירות אישית על אחד מפסקי הדין שלה. הוא כועס על שופט השלום פיליפ מרכוס ופוגע בראש המערכת.

מדוע זה קורה בינואר 2010? קודם כל מפני שישראל הפכה לדמוקרטיה רכרוכית. מבחינה זו אינה שונה ממדינות שוקעות אחרות במערב. רף הפשע והאלימות בעלייה, ואילו ארגוני הזכויות למיניהם מגבילים את ההגנה על החברה לטובת הנסיבות הביוגרפיות של העבריינים.

אין פתרון מוחלט לבעיה. מעולם לא היה. בשום חברה. אך מכאן ועד למצמוצי הענישה הנהוגים בחברה הישראלית ארוכה הדרך. אילו היתה ענישה של ממש, אולי אפילו כלל שהשופטים מתנגדים לו - ענישת מינימום - כי אז ייתכן שחלק ממעשי האלימות לא היו באים לעולם. לאו דווקא האירוע הדרמטי אתמול, אבל אולי אפילו הוא, ואם לאו - אחרים.

זילות במעמד החוגים המקצועיים

הסיבה האחרת היא הזילות במעמד של החוגים המקצועיים, שתפקידם לקבל הכרעות כואבות. דמו של בית המשפט העליון הותר בידי "בני החושך" בשנים האחרונות מסיבות אשר נדונו בהזדמנויות שונות, ואפשר שפיני כהן לא היה מעז להשליך נעל על ביניש אילו נקלע לאולמה לפני חמש שנים.

אך לא מדובר רק בשופטים. מי שלא שלח לכלא לעשר שנות מאסר בריונים אשר היכו רופאים ונעצו בהם מברגים עד כדי שיתוק יכולתם לנתח חולים; ומי שלא בא חשבון עם תוקפי מורים עד כי בית הספר הידרדר לשפל המדרגה כתוצאה מקו?פרודוקציה של הורים וילדים; ומי שלא הגן על עיתונאים מפני תוקפיהם האלימים; ועל שוטרים, שיריבים פוליטיים העזו לשסות נגדם ולירוק עליהם במהלך מילוי תפקידם - נושא באחריות העיקרית למאורע המאוס שהתרחש אתמול בהיכל המשפט בירושלים.

ביניש כבר חזרה לאיתנה. מתי זה יקרה לחברה הישראלית? כשלא תהסס להגן על עצמה בלי "הבנה" לפושעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully