וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בכיר בחיזבאללה ניצל מהתרסקות המטוס?

בחיזבאללה מכחישים דיווחים כי יורשו האפשרי של נסראללה היה אמור להיות על המטוס שהתרסק בתחילת השבוע סמוך לחופי לבנון. בתוך כך אותרו הקופסאות השחורות מהמטוס האתיופי

בתחילת השבוע נהרגו 90 בני אדם בהתרסקות של מטוס אתיופי בסמוך לחופי לבנון. לאחר ההתרסקות דווח בעיתון לבנוני כי משלחת של חיזבאללה, בראשות בכיר הארגון וראש הזרוע הביצועית שלו האשם ספי א-דין, הייתה אמורה להיות על המטוס, אולם היא ביטלה את השתתפותה בטיסה ברגע האחרון. ספי א-דין אף נחשב, לפי ההערכות, כיורשו העתידי של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

בכיר חיזבאללה נואף אל-מוסאווי הכחיש הבוקר (חמישי) את הדיווח ומסר כי משלחת חיזבאללה בראשות ספי א-דין לא הייתה אמורה כלל לטוס במטוס האתיופי. "מדובר בפברוקים תקשורתיים", הוסיף בראיון לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון. הוא הביע חשש מכך שגורמים ישראלים "מנצלים את האסון הזה כדי להפיץ שמועות שמטרתן לעורר מבוכה ולפגוע באחדות הלבנונית".

בתוך כך, כלי שיט של חיל הים האמריקאי איתר הלילה את הקופסאות השחורות של המטוס, כך דיווח גורם ביטחוני בכיר בלבנון. הקופסאות, אשר מתעדות את נתוני הטיסה ועשויות להצביע על הסיבות להתרסקות, אותרו בעומק של 1,300 מטרים מתחת למים ובמרחק של שמונה קילומטרים מנמל התעופה של ביירות.

לדברי הגורם הביטחוני, צוותי החקירה ינסו כעת לדלות מידע מהקופסאות השחורות ולשחזר את שאירע בליל ההתרסקות הקטלנית. בינתיים, נמשכים החיפושים אחר גופות של נוסעים שנספו בתאונה, תוך תקווה למצוא ניצולים.

טיסה מספר ET409 של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" נשאה בעיקר נוסעים לבנונים ואתיופים, כשהמריאה ביום שני לפנות בוקר מנמל התעופה הבינלאומי בביירות בדרכה לבירת אתיופיה, אדיס אבבה. המטוס ככל הנראה החל להתפרק כבר בעודו באוויר, לפני שצלל אל מעמקי הים התיכון, סמוך לחופי לבנון. מומחים סבורים כי הסיבה להתרסקות הינה סופת רעמים שפקדה באותו הלילה את שמי המדינה, אך הועלו גם השערות כי מדובר בארוע טרור, למרות שאין עדויות שמעידות על כך.

עד כה נמשו מן המים 14 גופות בלבד וצוותים לבנוניים ובינלאומיים, כולל חיילים מכוח השלום של האו"ם ושל האיחוד האירופי, מנהלים בימים האחרונים סריקות וחיפושים בטווח של 10 קילומטרים ממקום ההתרסקות. הם מסתייעים בספינות, מסוקים וצוללנים מנוסים, אך נתקלים בגלים גועשים שמקשים על החיפושים.

הקופסאות השחורות עשויות לשפוך אור על השאלה מדוע הטייס לא הגיב לבקשת מגדל הפיקוח לשנות את כיוון טיסתו. עם זאת, שר התחבורה הלבנוני, ראזי ערידי, ציין כי מוקדם עדיין לצאת במסקנות נחרצות לגבי טעות ממשית של הטייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully