וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השואה הבינלאומי: קברי יהודים חוללו בצרפת

פנחס וולף

27.1.2010 / 18:28

ביום בו נערכים בעולם טקסים לזכר השואה, חולל בית העלמין היהודי בשטרסבורג. על קברים במקום רוססו צלבי קרס, ואף הופיע הכיתוב: "יהודים החוצה". ח"כים שביקרו באתר: "זה פשע מזעזע"

בית עלמין יהודי שחולל בשטרסבורג. רויטרס
"זהו פשע מתועב". הקברים המחוללים בשטרסבורג/רויטרס

נראה שכנופיות אנטישמיות לא הצליחו למצוא יום אחר לחלל בו בית עלמין יהודי באחת מערי אירופה. בתוך שלל האירועים לציון יום השואה הבינלאומי ברחבי היבשת, חולל בית העלמין היהודי בשטרסבורג שבצרפת, ועל הקברים בו רוססו צלבי קרס והכיתוב "יהודים החוצה".

המעשה נחשף היום (רביעי) בפניהם של חברי המשלחת הישראלית למועצת אירופה שהתכנסה במקום, חברי הכנסת שלמה מולה (קדימה) ואמנון כהן (ש"ס). מולה סיפר לוואלה! חדשות כי מיד בתום טקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, חברי הקהילה היהודית במקום סיפרו לחברי הכנסת על המעשה. לדברי מולה, "מיד חשנו למקום וגילינו עשרות קברים מנותצים, צלבי-קרס בכל מקום, פשוט הרס מוחלט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תזכורת חיה לכך שהאנטישמיות קיימת ולא מתה" /מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה המקומית סגרה את בית העלמין, והיא עורכת חקירה לאיתור העומדים מאחורי המעשה. ח"כ מולה סיפר כי המראה שנגלה לעיניו "היה מזעזע. זהו פשע מתועב. דווקא ביום בו אירופה מציינת את זכר השואה ועשרות חברי פרלמנט מכל רחבי אירופה נוכחים בטקס הזיכרון, אנו מקבלים תזכורת חיה לכך שהאנטישמיות קיימת ולא מתה, וכי הניאו נאצים נמצאים בכל מקום ובכל פינה". מולה הוסיף וקרא למנהיגי אירופה ולמדינות העולם "לחוקק חוקים נגד גילויים אנטישמיים ולאכוף אותם בחומרה רבה".

הקונסולית הכללית של ישראל במרסיי, סימונה פרנקל, סיפרה לוואלה! חדשות כי בשעה 11:15 הבוקר נערכה הלוויה במקום, והמלווים וגילו לתדהמתם שמצבות הושחתו. לדבריה, על 18 מצבות רוססו צלבי קרס ו- 13 מצבות נהפכו. "כשהגעתי לשם לפני שעה הסתבר שהמשטרה כבר היתה וחקרה ובדקה", היא סיפרה. "זו פעם ראשונה שאני רואה את זה באופן ממשי, לא בתמונות, וזה מאוד מזעזע, מאוד. ברור שמי שעשה את זה יש לו מוטיבציה גבוהה מאוד. אי אפשר לדעת בוודאות, אך מניחים שהמעשה נעשה בלילה, במזג אוויר של קרוב למינוס 10 מעלות, ולשם כך צריך מוטיבציה גבוהה מאוד. המשטרה עושה מה שהיא צריכה לעשות ואני מקווה שהיא תמצא את האחראים למעשה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבר הכנסת שלמה מולה, ליד הקברים המחוללים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, אמר לוואלה! חדשות כי, "מזעזע להיווכח שדווקא ביום הבינלאומי לציון זכר השואה, נמצאו אנשים חסרי מצפון וחיללו קברים של יהודים. זהו מעשה ברברי המדגיש פעם נוספת את הצורך להיאבק בנחישות ללא פשרות בכל גילוי של אנטישמיות וגזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully