וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליך הנעל על ביניש הביע חרטה

איילה חננאל, גלעד גרוסמן ופנחס וולף

27.1.2010 / 18:15

פיני כהן, האיש שהשליך נעליים לעברה של נשיאת בית המשפט העליון, הביע חרטה על המעשה אך ציין בחקירתו כי החליט לבצע אותו מתוך נקמה על פסיקה משפטית נגדו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכת וידאו: דורון שטיין)

פיני כהן, האיש שהשליך הבוקר (רביעי) נעליים לעברה של נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית ביניש, סיפר בחקירתו כי ביצע את המעשה כנקמה על פסיקת בית המשפט לענייני משפחה נגדו והביע חרטה על המעשה. כהן יובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים. בתוך כך, הודיעו הערב נשיאי בתי המשפט בישראל על החלטתם לקיים מפגש חירום בעקבות תקרית השלכת הנעליים לעברה של השופטת ביניש. המפגש יתקיים מחר בבית המשפט העליון.

סגנית הנשיאה, השופטת ורדה אלשיך, המשמשת כיו"ר הנציגות הארצית של השופטים התייחסה לתקרית וכתבה לשופטת ביניש כי "אני מבקשת בשם כל חברי הנציגות הארצית, להביע את הזדעזעות כולנו ממעשה התקיפה כלפייך. הורגלנו לצערנו בעת האחרונה לכל מיני אמירות ומעשים קשים, אולם מקרה זה חורג מכל אמת מידה ונורמה וחוצה כל קו אדום מוכר. אנו מאמינים כי ההוקעה וההסתייגות של מעשה האלימות החמור הזה, תחצה את כל רובדי האוכלוסייה. פגיעה בראש הרשות השופטת היא אף פגיעה במערכת השפיטה כולה".

כהן בן ה-52, הגיע לדיון, חלץ את נעליו והשליך אותן לעברה של נשיאת בית המשפט העליון ביניש. השופטת נפגעה בראשה ולאחר מכן השתלטו אנשי משמר בית המשפט על כהן כשהם מזעיקים באופן מיידי את כוחות הביטחון. כהן נכח בדיון, על אף שאין לו כל נגיעה לנושא הנדון ולשוטרים סיפר כי השופטת "מיררה את חייו במשך זמן ממושך ולכן החליט לנקום בה". כשהשליך התוקף את נעליו צעק לעבר ביניש, "מושחתת של פיליפ מרכוס", כהן חשוד גם כי איים על השופט מרכוס, המכהן בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים ודן בעבר בתיק בעניינו.

ביניש קיבלה טיפול רפואי ראשוני בעקבות התקיפה, מחוץ לאולם בית המשפט, אך לא היה צורך לפנותה לבית החולים. מדוברות בית המשפט נמסר כי הדיונים יימשכו כסדרם כשהם מאובטחים ע"י שישה מאבטחים. עורך הדין יחזקאל ביניש, בעלה של נשיאת בית המשפט העליון, הגיע ללשכתה של אשתו וסיפר כי שלומה טוב. "הייתי אצלה בחדר, דיברתי איתה, בדקתי והסתכלתי היא סיפרה לי כי לא ראתה את מי שזרק עליה את הנעל. המשקפיים שלה נשברו והיא נפלה מעוצמת המכה. יש לה פגיעה ליד העין וליד האף. היא התאוששה והיא צפויה לחזור לדיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully