וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ באושוויץ: עמלק חדש מאיים להשמידנו

גידי ויניש, שליח וואלה! בפולין

27.1.2010 / 17:01

ראש הממשלה נתניהו השתתף בטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי והצהיר: "עם ישראל חי. לעולם לא ניתן עוד ליד הרשע לגדוע את חיי עמנו וחיי מדינתנו. לעולם לא עוד"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

"לעולם נזכור את אשר עשה לנו העמלק הנאצי, ולא נשכח להיות ערים ודרוכים כשעמלק חדש מופיע על במת ההיסטוריה ומאיים שוב להשמיד את היהודים". כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי שנערך במחנה אושוויץ, במלאת 65 שנה לשחרורו.

לדברי נתניהו, "אנו בני העם היהודי הפנמנו היטב את הלקח לאחר שאיבדנו שליש מבני עמנו על אדמת אירופה העקובה מדם. למדנו שהערובה היחידה להגנת עמנו היא מדינת ישראל חזקה וצבא הגנה לישראל. למדנו שעלינו להתריע על הסכנה בשער האומות ולהיות ערוכים להגן על עצמנו. מהמקום הזה אני מתחייב כראש מדינת היהודים: לעולם לא ניתן עוד ליד הרשע לגדוע את חיי עמנו וחיי מדינתנו. לעולם לא עוד".

"באתי לומר לכם: עם ישראל חי", אמר ראש הממשלה בעברית. "חזרנו למולדתנו, לארץ אבותינו, לירושלים בירתנו. נקבצנו מכל קצווי העולם לארץ חמדת אבות. ניצולי השואה, פליטים יהודים ממדינות ערב, יהודי ברית המעוצות, יהודי אתיופיה ועוד אלפים ורבבות ומאות אלפים של יהודים משבעים גלויות וחמש יבשות".

"כמה מאלה שהגיעו היום כמעט לא הגיעו", הוסיף נתניהו. "בביתן 16 במחנה המוות בירקאנאו, במרחק מטרים ספורים ממקום זה, התייסר נער יהודי בן 17 משמונים המלקות שספג קודם לכן בגטו בידי הקלגסים הנאצים. אף אחד לא האמין שהנער הזה יחיה. אבל הוא שרד. עם הניצחון על הנאצים עלה הנער לארץ ישראל, וחמש עשרה שנים לאחר מכן היה השוטר העברי ששמר על אדולף אייכמן, כשמדינת היהודים שפטה את הצורר הנאצי ועשתה צדק היסטורי עם קורבנותיו. הנער הזה הוא מיכאל גולדמן. הוא נמצא כאן איתנו היום. מיכאל הקים משפחה בישראל, ולה חמישה ילדים ותשעה נכדים. מיכאל גולדמן עומד כאן היום".

לדברי ראש הממשלה, "העם היהודי קם מתוך האפר, מתוך החורבן ומתוך הכאב הנורא שאין לו ניחומים. מכוחה של הרוח היהודית של הצדק האנושי ושל חזון הנביאים הוא הצמיח ענפים חדשים והיכה שורשים. העצמות היבשות קרמו עור וגידים, ורוח חיה באה בהם. 'ויחיו ויעמדו על רגליהם', כדברי הנביא יחזקאל.
אחיי ואחיותי הנספים, היום אני עומד כאן אתכם לא לבדי. מדינת ישראל והעם היהודי כולו עומדים כאן איתי ומרכינים ראש לזכרכם ומרימים ראש בהניפנו את דגלנו - דגל כחול לבן ומגן דוד באמצעו. וכולם רואים וכולם שומעים וכולם יודעים שלא אבדה תקוותנו".

"הלב נקרע מול הזיכרונות"

קודם לכן היום נשא נשיא המדינה שמעון פרס נאום בעברית בפרלמנט הגרמני בברלין. מול חברי הבונדסטאג אמר פרס כי "בעוד לבי נקרע אל מול זיכרונות העבר הנורא צופות עיניי אל עתיד משותף של עולם צעיר. עולם חף מכל שנאה, עולם שבו המילים מלחמה ואנטישמיות תהיינה מילים מתות". פרס נאם בעברית והקריא במהלך נאומו את תפילת הקדיש.

"גאה אני על שהיינו אויבו המושבע של הרשע הנאצי", אמר פרס. "גאה אני על מורשת אבותינו, ניגודה הגמור של תורת הגזע. גאה אני על תקומת ישראל, התשובה המוסרית וההיסטורית לניסיון למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה. אני מודה לאל עליון על כך שקמו עמים והכריעו את הטירוף, הרשע והאכזריות. השואה חייבת לעמוד לנגד עיניה ומצפונה של האנושות כאזהרת נצח חמורה. נותרנו עם הלקח המכריע: לעולם לא עוד".

ראש הממשלה נתניהו הגיע לפולין ביום שני יחד עם אשתו ואנשי לשכתו והחל את ביקורו בוורשה שם נועד עם שר החוץ המקומי רדוסלאו סיקורסקי. לאחר מכן הניח ראש הממשלה פרחים באתר כיכר השילוחים בעיר וכן במוזיאון להנצחת מרד גטו ורשה. בערב נפגש עם נשיא פולין לך קשצינסקי ועם עם ראש הממשלה הפולני דונאלד טאסק.

טרם צאאתו לפולין, ערך נתניהו ביקור באתר "יד ושם" בירושלים, שם חנך את תערוכת "ארכיטקטורה של רצח". בנאום שנשא במקום אמר ראש הממשלה: "יש שלוש מסקנות מהעדויות שנאספות כאן: יש רוע בעולם, יש צורך לעצור את הרוע עוד בתחילתו. למרות שהאמת ידועה ומוכחת, יש גורמים שמנסים להכחיש את האמת ולהפיץ את השקר. תקופה זו היא שעת מבחן לקהילה הבינלאומית. היא צריכה לעצור את הרוע, לפני שיתפשט. הרוע מאיים לא רק על ישראל והיהודים, אלא על כל העולם כולו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully