וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות התנועה הובילו ל-10 שנות מאסר

קובי מנדל

27.1.2010 / 14:23

איברהים פקיה הורשע במספר רב של עבירות תנועה במהלך מרדף שביצעה אחריו המשטרה לאורך 39 קילומטרים. השופט: "הנאשם המריא לשיאי חוצפה חדשים"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) 10 שנות מאסר בפועל ותשעה חודשים על איברהים פקיה אשר הורשע במספר רב של עבירות תחבורה.

פקיה הועמד לדין לאחר שבחודש אפריל האחרון נתפס מסיע ברכבו כ-15 פלסטינים כשהם יושבים על רצפת הרכב מאזור ענאתה שבשטחים עד סמוך לכפר ערערה. לפלסטינים אותם הסיע פקיה לא היו אישורי כניסה או שהייה בישראל.

כאשר ירד אחד מהשוטרים מהניידת והתקרב אל רכבו של פקיה הוא החל להימלט מהשוטרים. המרדף אחריו התנהל לאורך כ-39 ק"מ במהלכו נסע פקיה בכביש חוצה ישראל ובדרכים הסמוכות לו ונהג בפראות ובמהירות העולה על המותר. בניסיון ההימלטות שלו הסיט פקיה כלי רכב מנתיב נסיעתם, פגע בשני כלי רכב נוסעים, סטה לימין ולשמאל בצורה מסוכנת, נסע כנגד כיוון התנועה וחצה צומת ברמזור אדום.

כוחות משטרה רבים השתתפו במרדף אחרי פקיה ואלו הציבו מחסומים בדרכים ולבסוף הצליחו הכוחות לעצור את פקיה סמוך לכלא אייל. עם מעצרו הזדהה פקייה בפני השוטרים כאחיו ואף הופיע בזהות בדויה זו בבית משפט השלום בחדרה אליו הובא לאחר המקרה. עקב כך הוגשו כתבי אישום נגד אחיו ורק מאוחר יותר התברר כי פקיה התחזה לאחיו.

השופט עודד גרשון כתב בגזר הדין כי דומה שהנאשם "המריא" בהתנהגותו הנלוזה לשיאים חדשים של חוצפה, עזות מצח וזלזול מוחלט בחוק וברשויות האכיפה. "הנאשם עשה מעשים כדי להכשיל את השוטרים בעת שאלו מילאו את תפקידם כחוק", נכתב בגזר הדין. "סבורני כי בבוא בית המשפט לענוש נאשם כמו זה שלפני, השם ללעג ולצחוק את החוק ואת אוכפיו, שומה על בית המשפט ליתן משקל לרצונו של המחוקק כאשר קבע את מידת העונשים שקבע בספר החוקים ולבטא את הדבר בעונש שיושת על הנאשם. ואמנם כך אעשה", נכתב בגזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully