וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה: "אני מזועזע מהפגיעה בביניש"

27.1.2010 / 13:54

במערכת הפוליטית התייחסו לפגיעה בנשיאת ביהמ"ש העליון. נשיא המדינה מסר כי "אסור לעבור על כך לסדר היום". רה"מ בנימין נתניהו אמר שאין להעלות על הדעת פגיעה בביניש, ויו"ר הכנסת אמר כי מדובר בפגיעה בסמל שלטון

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

המערכת המשפטית והפוליטית סוערת בעקבות הפגיעה בנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. ביניש נפגעה בראש מנעל שהושלכה לעברה במהלך דיון בבית המשפט. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר מפולין לביניש ודרש בשלומה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "ראש הממשלה הביע זעזוע עמוק על מעשה התקיפה וגינה בתוקף כל ביטוי של אלימות". בשיחת הטלפון עם ביניש אמר לה נתניהו: "אני מזועזע. אסור לפגוע בבית המשפט ואין להעלות על הדעת פגיעה בנשיאת בית המשפט העליון. אני מחזק אותך ואת כל מערכת המשפט".

נשיא המדינה שמעון פרס, אשר נמצא בברלין לרגל יום השואה הבינלאומי, התקשר לנשיאה אף הוא ושאל לשלומה. בשיחה אמר הנשיא לביניש: "הפגיעה בך היא פגיעה במוסד קדוש של מדינת ישראל ואסור לעבור על זה לסדר היום. תהיי חזקה, לבי איתך ושמרי על עצמך". ביניש השיבה לנשיא כי "מאוד מרגשת אותי העובדה שהתקשרת. תודה על הדאגה, אני אהיה בסדר".

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין הביע זעזוע מהשלכת הנעל לעבר נשיאת בית המשפט העליון. "אני רואה את המעשה הזה בחומרה רבה, גם אם לשמחתי הוא לא הסתיים בפגיעה פיזית חמורה יותר", אמר ריבלין. "המעשה עצמו חמור ואסור לנו להסס נוכח חציית קו אדום פרועה מהסוג הזה. אין זו רק פגיעה אישית בגברת ביניש, שאני מאחל לה רפואה שלמה, אלא פגיעה בסמל שלטון, בהיותה ראש הראשות השופטת. גם בתוך סערת רגשות ובעת ויכוחים לגיטימיים, חשוב לשמור מכל משמר על כל סמלי השלטון במדינת ישראל ובכלל זה על הרשות השופטת, כי יש לנו רק דמוקרטיה אחת".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן אמר בתגובה כי "זוהי אלימות חמורה מאין כמותה שהיא תוצר של הסתה מתמשכת נגד בית המשפט העליון והעומדת בראשו ונגד שלטון החוק בישראל. יש למצות את מלוא חומרת הדין עם הזורק. אני כל כולי תקווה שהגורמים המסיתים יתפכחו לאחר מקרה חמור זה".

יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר בתגובה למקרה כי "הניסיון לפגוע בנשיאת בית המשפט העליון השופטת ביניש הוא הרמת יד על מערכת המשפט ועל מדינת ישראל כולה. מותר לחלוק על פסקי הדין של מערכת המשפט, כולל פסקי דין של השופטת ביניש", אמר ח"כ רותם. "אולם מערכת המשפט היא מסמלי השלטון של מדינת ישראל ופגיעה במערכת או בנציגיה היא פגיעה במדינת ישראל כולה. יש לנקוט צעדים נחרצים למנוע פגיעה רצינית כלשהי בשופטי ישראל".

חבר הכנסת איתן כבל (עבודה) קשר בין האירוע לבין הדיונים על מעמדה של מערכת המשפט במערכת הפוליטית. לדברי כבל, "מי שזרק רפש על בית המשפט העליון בכנסת ובממשלה, נושא באחריות על כך שזורקים נעליים על נשיאת בית המשפט. אני קורא לכל חברי הכנסת ולכל הסיעות לגנות מעשה בזוי זה", אמר כבל.

ביניש נפגעה במהלך דיון בבית המשפט העליון לאחר שהנעל הושלכה לעברה ופגעה בראשה. גבר כבן 52 שהגיע לדיון חלץ את נעליו והשליך אותן לעברה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש כשהוא צועק "מושחתת". הנעל פגעה בראשה והיא נפלה לאחור. לאחר מכן השתלטו אנשי משמר בית המשפט על המשליך כשהם מזעיקים באופן מיידי את כוחות הביטחון. במשטרת ישראל אישרו כי האיש עוכב לחקירה. מבדיקה ראשונית עולה כי התוקף הינו תושב ירושלים אשר נכח בדיון על אף שאין לו כל נגיעה לנושא הנדון. לשוטרים סיפר כי השופטת "מיררה את חייו משך זמן ארוך ולכן החליט לנקום בה".

עדכון ראשון: 12:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully