וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום: "אנו עומדים בפני איום קיומי"

פנחס וולף

27.1.2010 / 12:24

בנאום מיוחד שנשא בכנסת לרגל יום השואה הבינלאומי, אמר המשנה לראש הממשלה כי "יום השואה הבינלאומי הוא תמרור אדום לכל אלו שחושבים שניתן לנהל דיאלוג עם אירן"

יום השואה הבינלאומי מצויין היום (רביעי) בשורת טקסים רשמיים ברחבי העולם במלאת 65 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ בפולין. בכנסת בירושלים נפתחה הישיבה המיוחדת בנושא בנאומו של המשנה לראש הממשלה סילבן שלום שטען: "השואה מלמדת אותנו שלמרות שהיהודים הם הראשונים לסבול מהשנאה ההרסנית של האנטישמיות, הם לא יהיו האחרונים ששנאה זו תפגע בהם. לצערי, אנו עומדים היום, שוב, בפני איום קיומי כפי שהיה לפני שישים וחמש שנים. יום השואה הבינלאומי הוא תמרור אדום לכל אלו שחושבים שניתן וצריך לנהל דיאלוג עם אירן. מדינה שלעולם לא תזנח את שאיפתה לגרעין".

שלום קרא לקהילה הבינלאומית להמשיך לפעול כנגד הממשל בטהרן ואמר: "יש להמשיך לפעול נגד הטרור ביד קשה וחסרת רחמים ולהוביל להכנסת משמרות המהפכה באירן לרשימת ארגוני הטרור. הדבר יהווה מכה אנושה למשטר באירן".

בנאומו בחר המשנה לראש הממשלה להתייחס גם למצבם של ניצולי השואה בישראל ואמר: "ביום ראשון האחרון, בישיבת הממשלה ציינו את יום השואה הבינלאומי והוחלט על הקמת ועדה בין-משרדית לטיפול באנטישמיות. בישיבה ביקשתי מראש הממשלה כי הוועדה תטפל גם בנושא תגמולים ופיצויים לניצולי שואה מצפון אפריקה".

"לצערי", סיכם שלום, "גם היום, 65 שנה אחרי, בעוד אנו דורשים בעולם להכיר בשואה ובזכויות ניצולי השואה, אנו כאן בישראל לא עשינו עדיין את כל הנדרש על מנת לתת לניצולי השואה את אשר הם זכאים לו בזכות ולא בחסד".

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני נשאה גם היא דברים במליאת הכנסת. בנאומה אמרה לבני כי "לא בגלל השואה הוקמה המדינה. ישראל הוקמה בגלל הזכות הטבעית של העם היהודי לחדש את מולדתו ההיסטורית בארץ ישראל. אסור לנו ליצור את הרושם שהצדקת קיומה של מדינת ישראל נובע מהשואה .בעיקר לא היום, כששומעים מתחת לפני השטח קצת ערעורי חרטה גם באירופה. השואה היא אירוע ייחודי בעולם, לא רק בעולם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully