וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליך הנעל בעליון: "ביניש מיררה את חיי"

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

27.1.2010 / 15:17

במהלך דיון בביהמ"ש העליון, צעק פיני כהן לעבר נשיאת העליון "מושחתת של פיליפ מרכוס" והשליך נעל ופגע בראשה. כהן, שהשופט מרכוס דן בעבר בתיק בעניינו, נעצר ונלקח לחקירה. עורך דינו לשעבר של כהן: "יש לו עבר של מעשים אלימים ואיומים"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

מהומה בבית המשפט העליון במהלך דיון בצהרים (רביעי). לאחר שפיני כהן תושב ירושלים בן 52 הגיע לדיון, חלץ את נעליו והשליך אותן לעברה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש. ביניש נפגעה בראשה ולאחר מכן השתלטו אנשי משמר בית המשפט על כהן כשהם מזעיקים באופן מיידי את כוחות הביטחון. כהן נכח בדיון, על אף שאין לו כל נגיעה לנושא הנדון ולשוטרים סיפר כי השופטת "מיררה את חייו במשך זמן ממושך ולכן החליט לנקום בה". כשהשליך התוקף את נעליו צעק לעבר ביניש, "מושחתת של פיליפ מרכוס", כהן חשוד גם כי איים על השופט מרכוס, המכהן בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים ודן בעבר בתיק בעניינו.

עו"ד אריה רוזנברג, שייצג בעבר את פיני כהן במשפט כנגד גרושתו טען היום כי אינו מופתע מהמעשה. "מדובר בבן אדם שיש לו סף עצבים נמוך וכעסים על כל העולם. הוא כנראה רצה לבצע פרובוקציה או פשוט רוצה להיעצר". רוזנברג סיפר כי לפני כארבע שנים הותקף גם הוא על ידי כהן שלא היה מרוצה מתוצאות ההליך המשפטי בעניינו: "הוא הגיע למשרדי והכה אותי בקביים, לאחר שהתחזה לנכה ונכנס כך למשרד. הוא שבר לי את היד, הפך לי את המשרד ותמורת הדבר הזה קיבל מאסר של 9 חודשים, אבל כנראה זה לא הספיק כדי להרתיע אותו".

חזרה לדיונים בעליון

עוד סיפר רוזנברג לוואלה! חדשות כי בהזדמנות אחרת הגיע כהן למשרדו ואיים "לגמור" אותו ואת השופט מרכוס שדן בעניינו. "אני מיד התקשרתי למשמר בתי המשפט והודעתי להם שהיה איום על השופט ואני מבקש שהוא יוגן – אני לעומת זאת לא זכיתי להגנה למרות בקשות שלי למשטרה וללשכת עורכי הדין. כתוצאה מהמקרה עברתי למשרד במקום אחר, ממוגן ומוקף במצלמות אבטחה", סיפר.

ביניש קיבלה טיפול רפואי ראשוני בעקבות התקיפה, מחוץ לאולם בית המשפט, אך לא היה צורך לפנותה לבית החולים. מדוברות בית המשפט נמסר כי הדיונים יימשכו כסדרם כשהם מאובטחים ע"י שישה מאבטחים. עורך הדין יחזקאל ביניש, בעלה של נשיאת בית המשפט העליון, הגיע ללשכתה של אשתו וסיפר כי שלומה טוב. "הייתי אצלה בחדר, דיברתי איתה, בדקתי והסתכלתי היא סיפרה לי כי לא ראתה את מי שזרק עליה את הנעל. המשקפיים שלה נשברו והיא נפלה מעוצמת המכה. יש לה פגיעה ליד העין וליד האף. היא התאוששה והיא צפויה לחזור לדיון".

דוברת הנהלת בתי המשפט מסרה כי "הנשיאה מרגישה בטוב, היא נחבלה קלות בצד השמאלי של פניה. היא קיבלה טיפול ראשוני, שמנו קרח והיא תכף תרד חזרה לאולם". ראש לשכת עורכי הדין יורי גיא רון הביע "זעזוע עמוק" מאירוע השלכת הנעל, שפגעה בנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש במהלך דיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully