וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הישיבה מיצהר מערער על מעצרו

יהושע בריינר ואיילה חננאל

27.1.2010 / 11:03

הרב יצחק שפירא, החשוד שידע מראש על הכוונה להצית את המסגד בכפר יאסוף, מערער על מעצרו. עורכי דינו: "איננו מדינה טוטליטרית - לא חלה עליו כל חובת דיווח". זעם בימין: "מדובר במסע רדיפה"

הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר יובא הבוקר (רביעי) להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים. הרב שפירא חשוד במעורבות בשריפת המסגד בכפר יאסוף. עורך דינו של שפירא, נפתלי ורצברגר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בכוונתו לדרוש את שחרורו של הרב ללא שום תנאי. "ככל הידוע לנו, כל האישומים המיוחסים לרב שפירא אינם מוכרים כעבירה במדינת ישראל. אין חובת דיווח על מעשה שעשה מישהו אחר במדינה שלנו – זהו נוהל שנהוג רק במדינות טוטליטריות".

על פי הטענות בגינן נעצר, הרב שפירא ידע לפני ההצתה או לאחריה את זהות המבצעים. הוא חשוד בשותפות במעשה וכן במתן חסות למציתים. "במישור העובדתי מרשי מכחיש כי ידע על הדברים וטוען כי גם כעת אינו יודע מי עומד מאחורי המעשה. במישור העקרוני, גם אם היה יודע שמישהו ביצע איזשהו מעשה – לא חלה עליו כל חובת דיווח", הסביר עו"ד ורצברגר, שהביע תקווה כי הרב ישוחרר לביתו כבר היום.

בסביבתו של הרב שפירא הכחישו אמש מכל וכל את הטענות כנגדו וטענו כי מדובר בקמפיין מחושב כנגד ציבור המתנחלים: "הרב ציין שיש מסע רדיפה כנגד ראשי ישיבות וכנגד מתנחלים. לא רק שהמעצר הזה מיותר, אלא הוא גם פוגע בציבור המתיישבים והוא לא הדבר הנכון לעשות. אנו מקווים מאוד שבשב"כ יתעשתו וישחררו אותו. אין ספק שהמעצר והתנאים בו מוחזק הרב מהווים עליית מדרגה שלילית ביחס לציבור כה גדול", אמר אתמול מוטי גרוסמן הנמנה גם הוא על עורכי דינו.

גרוסמן המייצג את שפירא מטעם ארגון 'חננו' נפגש הלילה עם ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' סיפר כי "הרב שפירא הובא לפגישה עימי כשעיניו מכוסות כאילו מדובר היה באחרון המחבלים. צריך לזכור שלא מדובר כאן בעוד עציר אלא ברב בישראל שכל ההתעסקות סביבו היא האם ידע לפני או אחרי על מבצעי האירוע. האקטים הללו הם לא רק משפילים אלא גם כלל לא שייכים לעניין".

ועד מתיישבי השומרון אמר בתגובה למעצר כי "מעצרו של הרב שפירא הוא מעשה נבלה. מעצר של רב וראש ישיבה נועד להשפיל ולבזות ציבור שלם. מי שרוצה לבצע חקירה אמיתית לא נוהג בגסות שכזו". שפירא נחשב למנהיג הרוחני של נוער הגבעות ובאחרונה הוציא ספר בנושא הלכות הריגת גוי, שעורר סערה. בעקבות הוצאת הספר נשמעו קולות להעמידו לדין על הסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully