וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האו"ם: 27 מ' איש איבדו משרתם ב-2009

סוכנויות הידיעות

27.1.2010 / 10:05

עוד נמסר מהאו"ם, כי 12 מיליון מהמובטלים החדשים היו בצפון אמריקה, יפן ומערב אירופה. "צריכים מדיניות דומה לזו שהצילה את הבנקים כדי ליצור משרות ופרנסה לאנשים"

27 מיליון בני אדם ברחבי העולם איבדו את משרתם בשנת 2009 - כך העריכה סוכנות התעסוקה של האו"ם בדו"ח שפורסם ביום פתיחתו של הפורום הכלכלי העולמי.

12 מיליון מהמובטלים החדשים היו בצפון אמריקה, יפן ומערב אירופה, לפי הדו"ח של ארגון התעסוקה הבינלאומי של האו"ם (ILO) . מספר המובטלים זינק בכ-4 מיליון במזרח אירופה ובכ-4 מיליון באמריקה הלטינית. מספר המובטלים החדשים באסיה, אפריקה והמזרח התיכון היה מתון יותר.

"הדו"ח מראה שיש צורך בחבילת משרות עולמית שמטרתה להגדיל את התעסוקה ברחבי העולם כולו", לפי הדו"ח ה-ILO. "הימנעות מעלייה נוספת במספר המובטלים החדשים צריכה להיות בראש סדר העדיפות הפוליטי היום", אמר מנכ"ל ILO חואן סומאביה, והוסיף: "אנחנו צריכים מדיניות דומה לזו שהצילה את הבנקים כדי ליצור משרות ופרנסה לאנשים".

שיעור האבטלה העולמי עמד על 6.6% בשנה שעברה, לפי הדו"ח, שהוסיף וציין כי למעלה מ-600 מיליון עובדים ברחבי העולם ומשפחותיהם צריכים לשרוד עם משכורת של פחות מ-1.25 דולר ליום. 200 מיליון בני אדם נמצאים קרוב מאוד לקו העוני הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully