וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביעו דעה כאזרחים - צפויים להישפט כחיילים

27.1.2010 / 4:00

אנשי מילואים הופתעו מאוד לגלות כי הם צפויים לעמוד למשפט צבאי בשל הבעת דעתם. זאת לאחר שחתמו על עצומה נגד השימוש בחיילי גדוד שמשון לצורך פינוי התנחלויות בשבת

האם צה"ל מונע את חופש הביטוי מאנשי מילואים? 15 אזרחים המשרתים במילואים שחתמו לפני כחודשיים על עצומה הקוראת לצה"ל שלא להשתמש בחיילי גדוד שמשון לצורך פינויים בשבת, קיבלו באחרונה זימון למילואים בו הם נקראים להגיע ולהישפט. חלק מחיילי המילואים אף קיבלו צווי התייצבות שמטרתם המוצהרת היתה "משפט", ואילו אצל אחרים כותרת הצו הייתה "בירור". עוד קודם לזימון המפתיע, התקשרו לאנשי המילואים נציגי יחידת הקישור על מנת לוודא שהם מתכוונים להגיע לשירות הקרוב, כשבמהלך השיחה הם נשאלו האם הם סרבני מילואים.

"זו שערורייה. מישהו בצבא מנסה לסתום פיות לאזרחים", אמר סמ"ר במיל' עובדיה רוזנצוייג שקיבל אף הוא זימון ל"משפט". "זכותנו כאזרחים לומר כל דעה במסגרת חופש הביטוי וחובתנו להתריע בפני פוליטיקאים המכניסים את הצבא לפינויים פוליטיים". חברו ליחידה, סמ"ר במיל' ידידיה נוימן, הוסיף כי "יש בזימון פגיעה בוטה בחופש הביטוי והתערבות בלתי מידתית של הצבא בחיינו הפרטיים. חמור מכך, אנו רואים ב'בירור' שכזה ניסיון הפחדה לבל יעז מישהו להביע עמדה שיש בה משום ביקורת על מהלכי הצבא". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אף הגיש שאילתא בנושא לשר הביטחון.

כזכור, במסגרת העצומה אותה הגישו 25 חיילים יוצאי גדוד שמשון הביעו אנשי המילואים את מחאתם על רקע השימוש בחיילי הגדוד בפינוי מתנחלים מההתנחלות חומש שבשומרון. "ההתעסקות של מפקד הגדוד וחייליו בחודשים האחרונים בגחמות פוליטיות על חורבות חומש, בתצפיות ומרדפים אחרי יהודים גורמים לנו בושה גדולה", כתבו בעצומה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעת שליחת המכתב הזדהו אנשי המילואים כחיילי צה"ל ולכן נקראו החותמים על המכתב לשיחה אצל מפקד הגדוד במטרה להבהיר את חומרת המעשה ואת עצם הפגיעה במשימות הצבאיות ובהנחיות המפקדים. צה"ל כפוף למרות הממשלה הנבחרת בישראל, וימלא אחר הנחיותיה. כך היה בעבר וכך יהיה גם בעתיד. צה"ל ינקוט יד קשה כנגד כל תופעה של סירוב בכל עת. באשר לזימון החיילים, הרי שמדובר בבירור ולא במשפט, ועובדה זו הובהרה לחיילי המילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully