וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסכל את הוזלת תעריפי החשמל?

אבי בר-אלי

26.1.2010 / 7:35

מסע הלחצים נגד הוזלת תעריפי החשמל נמשך: נציג אגף התקציבים במליאת רשות החשמל ונציגת משרד התשתיות עשויים להיעדר מן ההצבעה ולהביא בכך לדחייתה

מסע הלחצים הכבד נגד הוזלת תעריפי החשמל נמשך עד לרגע האחרון: נציג אגף התקציבים במליאת רשות החשמל ונציגת משרד התשתיות עשויים להיעדר מחר מן ההצבעה על הוזלת תעריפי החשמל, ולהביא בכך לדחייתה. זאת, על רקע מכבש הלחצים שמפעילים שר התשתיות, עוזי לנדאו, וחברת החשמל נגד ההפחתה המתוכננת בתעריף.

על חברי המליאה נמנים כעת יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה – העומד בפני הדחה, שני נציגי משרדי הממשלה ודירקטור חיצוני. היעדרות שני נציגי הממשלה עשויה להביא לביטול הקוורום הדרוש לקבלת ההחלטה.

כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker, לאחר מרתון דיונים שקיימו חברי המליאה אתמול במטרה לסקור את פרקי ההסדרה החדשה למשק, אמורים אלה להצביע מחר על הוזלת תעריפי החשמל למגזר הביתי ולמגזר הציבורי-עסקי בשיעור שבין 10%-15% - בהתאם לסיווג צרכן הקצה ולמשטר צריכת החשמל.

הוזלה זו תגלם הפחתה שנתית נוספת של 2.2 מיליארד שקל בתקציב רכש הדלקים של חברת החשמל בעקבות המעבר לייצור חשמל מבוסס גז טבעי זול יחסית בשיעור של 40% מסל הדלקים. עדכון זה אמור היה לקבל אישור עוד באפריל 2009 - אך נדחה. עדכון זה ישקלל גם עלייה שנתית של כ-4% בעלויות הייצור של חברת החשמל - בעקבות עדכון בסיס התעריפים של החברה (למקטע הייצור), לראשונה מאז 2002. כמו כן, אמורה מליאת רשות החשמל את שינוי שיטת תמחור החשמל לצרכניה הגדולים בתעו"ז (תעריפי עומס וזמן).

בתגובה ללחצים שהועלו עליה לבטל את הוזלת התעריף – תוך האיום בהדחת שפירה מתפקידו, מסרה אתמול רשות החשמל כי "כל ניסיון לטעון כאילו הפחתת התעריף לצרכנים, המחויבת על פי החוק, צריכה להיגנז ולשמש למטרות אחרות, מהווה קנס על הציבור וסבסוד צולב. הרשות סבורה כי במדינת חוק יש לכבדו ולפעול על פיו ומאמינה כי כך יפעלו כל הגורמים במשק לרווחת משק החשמל והצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully