וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב שפירא הובא לפגישה כשעיניו מכוסות"

איילה חננאל ויהושע בריינר

27.1.2010 / 0:45

מעצרו של ראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, החשוד במעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף, עורר זעם בשטחים. פרקליטו: "התנהגו אליו כאילו היה מדובר באחרון המחבלים"

"הרב שפירא הובא לפגישה עימי כשעיניו מכוסות כאילו מדובר היה באחרון המחבלים", כך אמר הלילה (רביעי) עו"ד מוטי גרוסמן המייצג את שפירא מטעם ארגון 'חננו' שניפגש עם ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' הלילה. "צריך לזכור שלא מדובר כאן בעוד עציר אלא ברב בישראל שכל ההתעסקות סביבו היא האם ידע לפני או אחרי על מבצעי האירוע. האקטים הללו הם לא רק משפילים אלא גם כלל לא שייכים לעניין". הרב שפירא נעצר בחשד למעורבות בשריפת המסגד בכפר יאסוף.

לדברי עו"ד גרוסמן, הרב שפירא מכחיש את החשדות נגדו אולם מעבר לכך אינו משתף פעולה עם החוקרים. "הרב ציין שיש מסע רדיפה כנגד ראשי ישיבות וכנגד מתנחלים. לא רק שהמעצר הזה מיותר, אלא הוא גם פוגע בציבור המתיישבים והוא לא הדבר הנכון לעשות. אנו מקווים מאוד שבשב"כ יתעשתו וישחררו אותו כבר מחר בבוקר, אולם אין ספק שהמעצר והתנאים בו מוחזק הרב מהווים עליית מדרגה שלילית ביחס לציבור כה גדול". לדברי גרוסמן, בעצתו סירב שפירא לבדיקת פוליגרף שכן הדבר אינו קביל ואינו מן העניין.

ועד מתיישבי השומרון אמר בתגובה למעצר כי "מעצרו של הרב שפירא הוא מעשה נבלה. מעצר של רב וראש ישיבה נועד להשפיל ולבזות ציבור שלם. מי שרוצה לבצע חקירה אמיתית לא נוהג בגסות שכזו".

חשד כי הרב ידע על ההצתה

הרב נחקר אמש במשטרה ולאחר מכן הועבר לחקירת השב"כ. שפירא נחשב למנהיג הרוחני של נוער הגבעות ובאחרונה הוציא ספר בנושא הלכות הריגת גוי, שעורר סערה. בעקבות הוצאת הספר נשמעו קולות להעמידו לדין על הסתה. מחר יובא שפירא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה.

לפי החשד הרב שפירא ידע לפני ההצתה או לאחריה את זהות המבצעים. הוא חשוד בשותפות במעשה וכן במתן חסות למציתים. שפירא משתף פעולה עם חוקרי השב"כ ומכחיש כל קשר לפרשה. "זהו אחד הפרקים האפלים ביותר בתולדות המחלקה היהודית בשב"כ", אומר עו"ד נפתלי ורצברגר, המייצג את הרב שפירא מטעם ארגון 'חננו', "זהו ניסיון נמוך לסחיטה ולתרגיל חקירתי כנגד שאר העצורים בפרשה. יש כאן ניסיון ברור לנפח את העניין ולהפוך אותו למלחמה דתית".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה למעצר: "אני מזועזע ממעצרו של הרב שפירא ומגנה את ההתנפלות על תושבי יצהר. העליהום על תושבי יצהר מזכיר לינץ' נגד ציבור המתיישבים".

שלשום שחרר בית משפט השלום בפתח תקווה את אחד החשודים המרכזיים בהצתת המסגד בכפר יאסוף וזאת לבקשת המשטרה. החשוד, אלירן אלגבלי בן 20, תלמיד הישיבה ביצהר, שוחרר בתנאים מגבילים. בין היתר נאסר עליו להיכנס ליהודה ושומרון למשך 60 ימים. בתחילה ייחסו לו השב"כ והמשטרה מעורבות מרכזית באירוע, בין היתר ההצתה עצמה וריסוס כתובות גרפיטי על רצפת המסגד כעת הוא חשוד באי מניעת פשע בלבד.

עדותו של אלגבלי נחשבת לעדות המרכזית בפרשה. הוא היחיד שמסר גרסה לחוקרי השב"כ בה אמר כי רק שמע מגורמים שונים על מעורבותם של האחרים באירועי תג מחיר. פרקליטתו עו"ד טליה גרידיש אמרה כי "הוא מסר גרסה מפורטת ולאחר שהתברר כי הוא אינו מעורב כלל הוא שוחרר. אין מה להחזיק אדם שאינו קשור לשום עבירה פלילית במעצר".

בתוך כך האריך בית המשפט את מעצרם של יתר החשודים בפרשה ביומיים עד ארבעה ימים, בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים. מעצרם של צבי סוכות ושלמה גלברד, תושבי יצהר ואילון מורה, בני 20, הוארך בארבעה ימים ומעצרם של שלושה קטינים נוספים הוארך ביומיים.

עדכון ראשון: 18:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully