וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול משכן נתניהו: "שליט לא מת"

על רקע הדיווחים הפסימיים בנוגע לעסקה להשבתו של החייל החטוף, קיימו כ-100 בני אדם הפגנה מול משכנו של ראש הממשלה ודרשו ממנו להביא לשחרור שליט

כ-100 בני אדם הפגינו הערב (שלישי) מול משכן ראש הממשלה, וקראו לבנימין נתניהו להביא לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט. מארגני ההפגנה אמרו כי היא מתואמת עם ראשי מטה המאבק למען שחרור שליט. המטה חדל באחרונה לקיים הפגנות וצעדי מחאה, על מנת למנוע את כישלון המשא ומתן. במטה לשחרור שליט הדגישו כי מדובר ביוזמה פרטית שאינה קשורה לפעולותיו. יו"ר מטה המאבק שמשון ליבמן אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"פעילות פרטית של קבוצת אנשים שאינה קשורה למטה".

אתמול דווח כי בימים האחרונים נרשם זעם רב במטה המאבק למען שחרור שליט על רקע הפרסום בעיתון הגרמני "דר שפיגל", לפיו נסיגה ברגע האחרון מצד נתניהו מהעמדות עליהן סוכם, היא זו שהכשילה את ביצוע עסקת חילופי השבויים עם חמאס. "אם אכן הדברים נכונים, ואנחנו עדיין לא יודעים אם אכן כך הדבר, זה מעמיד בסימן שאלה גדול את כל ההתנהלות של המשפחה ושל המטה במהלך החודשים האחרונים", אמר אתמול ליבמן, "האיפוק, האחריות, התמיכה בבנימין נתניהו שהתחייב להניע תהליך מסודר והקשר עם המתווך חגי הדס – כל אלה הכתיבו איזשהו מהלך שבמסגרתו עצרנו את כל הפעילים מלבטא את תחושותיהם כדי לתת מקום למשא ומתן מסודר ותכליתי". היום אמר ליבמן כי המטה, יחד עם משפחת שליט "יחליטו ביום-יומיים הקרובים על דרך הפעולה".

רכז המשימות של התנועה הקיבוצית ואחד ממארגני ההפגנה הערב, יואל מרשק, אמר לוואלה! חדשות כי "ראש הממשלה מבקר כעת בפולין ומזכיר לכל אומות העולם שכאן נרצחו שישה מיליון יהודים. אנו תובעים ממנו להציל חייל שבוי אחד, שעדיין חי". מרשק אמר כי הוא מבקש להעביר לנתניהו את המסר: "גלעד לא מת ואין צורך להפקיר אותו. כל העולם יודע עליו. אני קורא לנתניהו: קום עשה מעשה. כפי שאתה תובע מאומות העולם לזכור ולא לשכוח, אנו תובעים ממך לזכור ולא לשכוח שגלעד נמק בכלא ועוד מעט הוא ייעלם. האחריות כולה מוטלת עליך. אל תזגזג. ממש את ההחלטה האסטרטגית שלך להחזרת גלעד שליט בחיים הביתה".

מרשק הוסיף ואמר כי הוא דורש מנתניהו "להוכיח לכל בוגרי התיכון, שעומדים ערב גיוסם לצה"ל, שהמדינה אחראית לגורל חייליה בכל מקום.אל תגרום למשפחת שליט להגיד – זכרו ואל תשכחו את בננו, כי לא נראה אותו יותר. אנחנו נמצאים בדקה התשעים. בידי ישראל יש למעלה מ-13 אלף אסירים ומדי לילה נעצרים עוד מחבלים ביהודה ושומרון. לכן אין משמעות אסטרטגית לארבעת האסירים עם דם על הידיים שאתה מסרב לשחרר. צה"ל יודע כיצד לטפל במחבלים, בבחינת הקם להורגך השכם להורגו". מרשק קרא לנתניהו: "אל תפיל על חייל אחד שבוי את כל השיקולים הגלובלים והפוליטים הקיימים בין מפלגות ומדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully