וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דיבר על אלימות במגזר וספג אבנים

קובי מנדל

26.1.2010 / 18:44

השר לביטחון פנים אהרונוביץ' סייר ביישובים ערביים בצפון וקרא להוציא את כלי הנשק מהכפרים ולחדול מירי בחתונות. עם הגעתו לעראבה יודו אבנים לעבר שיירת השר, אולם איש לא נפגע

אבנים יודו היום (שלישי) לעבר שיירת כלי הרכב שליוותה את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), בעת שביקר בבית ספר בכפר עראבה בצפון הארץ. איש לא נפגע בתקרית ולא נגרם נזק. אהרונוביץ' ערך מאז שעות הבוקר המוקדמות סיור במועצת עילבון, כפר יסיף, סכנין ועראבה, במסגרת תוכנית המשרד לביטחון פנים לטיפול במגזר הלא יהודי. במהלך הביקור הציג השר לראשי הישובים סקירה על רמת הפשיעה במגזר הלא יהודי, ועל שלל התוכניות המופעלות במשרדו לטיפול בנושא.

עם הגעתו של השר אהרונוביץ' לכינוס שבו הוא היה אמור לדבר על נתוני הפשיעה לשנת 2009, נערכה בכפר עראבה הפגנה מינורית. במהלך ההפגנה יודו לעבר שיירת כלי הרכב של השר מספר אבנים, אולם כאמור איש לא נפגע ולא נגרם נזק. המשטרה עורכת מצוד אחר רעולי הפנים שיידו את האבנים וחוקרת את נסיבות המקרה.

לאחר התקרית, חשף השר בפני ראשי המועצות את שלושת המרכזים החדשים של המשטרה בגליל, במשולש ובמרכז הארץ, האמורים לרכז את כוחות המשימה ואת נותני השירות מטעם המשטרה לטיפול בפשיעה במגזר הלא יהודי. אהרונוביץ' אמר במהלך הביקור כי "זה הזמן להגיד די. לא יכול להיות שיימשך המצב הקיים – לא ירי בחתונות, לא הצתות, לא מקרי רצח, לא איומים על 80% מראשי הרשויות הערבים ולא זריקת רימונים ומטענים. אני דורש מכם להתחיל לעשות מעשים, כמו למשל לקום ולצאת במקרה שהייתם נוכחים בחתונה שבה מתבצע ירי באוויר". השר הבטיח כי אנשיו "יעברו מבית לבית ויוציאו את הנשקים מהכפרים". אהרונוביץ' הוסיף ואמר כי "יחד עם זאת אני מבטיח להגביר את רמת השירות של המשטרה באזורים הללו".

יחסיו של השר אהרונוביץ' עם המגזר הערבי עלו לכותרות מספר פעמים בשנה האחרונה. רק ביום חמישי האחרון ביקש אהרונוביץ' לאסור את קיומו של כינוס פוליטי של המפלגה הדמוקרטית הערבית (מד"ע) המהווה חלק מרשימת רע"מ-תע"ל, לאחר שבמשרד לביטחון פנים התקבל מידע המצביע על כוונה למעורבות של הרשות הפלסטינית בחלקים מהכינוס. הכנס התקיים בסופו של דבר, לאחר שהוכרז כי לא יחולקו בו תעודות הוקרה מטעם הרשות הפלסטינית, כפי שתוכנן מלכתחילה.

במהלך חודש יוני בשנה שעברה נאלץ אהרונוביץ' להתנצל בפני מליאת הכנסת ובפני ראשי המגזר הערבי, לאחר שאמר לשוטר סמוי מלוכלך: "אתה נראה כמו ערבוש". לאחר מכן אמר השר כי הוא "פונה לכלל הציבור הערבי ומבקש לומר כי אין באמירה זו כדי להעיד על השקפותיי ותפיסת עולמי".

עדכון ראשון: 17:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully