וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הנגבי: "ה'זובור' הצבאי - סדיזם לשמו"

26.1.2010 / 16:16

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קיימה דיון בתופעת טקסי ההתעללות המשפילים בקרב חיילי צה"ל. יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי, טען כי התופעה חייבת להיעלם מההווי של צה"ל

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת קראה היום (שלישי) לצה"ל "לעקור מן השורש את תופעת טקסי 'הזובור' המשפילים". הקריאה לראשי צה"ל הגיעה בתום דיון שקיימה הוועדה, בו הוצגו נתונים קשים לגבי "טקסי חניכה" שנערכים בצבא ומתאפיינים בהתעללות בחיילים ובקצינים, הן בחיל השריון והן בחיל האוויר.

נציגי התנועה הקיבוצית שהשתתפו בדיון הציגו תוכנית להובלת מערכה ציבורית כוללת נגד התופעה. נציגי צה"ל, בראשות ראש מטה אכ"א תת אלוף אורנה ברביבאי, פירטו לפני חברי הוועדה את הצעדים המערכתיים הננקטים בצבא למיגור התופעה, על פי הנחיית הרמטכ"ל.

בסיום הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ צחי הנגבי (קדימה) כי "תופעת 'הזובור' חייבת להיעלם לחלוטין מההווי של צה"ל. אין מדובר בטקסים המשקפים מסורת לגיטימית - אלא בסדיזם לשמו. לצה"ל כארגון היררכי כלים אפקטיביים ביותר לחינוך, הסברה, אכיפה וענישה - וחובתו להבהיר לכל מפקד, מאלופי הפיקודים והחילות ועד לאחרון מפקדי הכיתות, כי לא יסבול עוד טקסים כאלה, בלי הנחות ובלי פשרות". הנגבי הבטיח כי "הוועדה תקיים דיון מעקב בעוד חצי שנה, בכדי לוודא שאכן בא הקץ לתופעה".

גולשים שחוו בעצמם זובור במהלך שירותם הצבאי מוזמנים להגיב ולספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully