וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "ההחלטה על חסינות נפאע אומללה"

פנחס וולף וניר יהב

26.1.2010 / 15:47

חברי הכנסת הערבים הביעו זעם בעקבות ההחלטה של ועדת הכנסת, שלא להעניק חסינות לח"כ סעיד נפאע ולאפשר את העמדתו לדין בגין מגע עם סוכן זר. ח"כ א-סנע: "לבקר בסוריה על גבי טנק מותר, אך לבקר כשליח שלום אסור?"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יצחק סברדלוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חברי הכנסת הערבים זועמים על ההחלטה שקיבלה היום (שלישי) ועדת הכנסת, לפיה נדחתה בקשתו של ח"כ סעיד נפאע (בל"ד) לשמור על חסינותו. בעקבות החלטת ועדת הכנסת, שהתקבלה ברוב של תשעה מול שניים, יוכל היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ח"כ נפאע בגין יציאה שלא כדין למדינת אויב ומגע עם סוכן זר.

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) כינה את ההחלטה להסיר את חסינותו של נפאע כהתגלמות הצביעות. "הרי ההנהגה הישראלית מחזרת יומם ולילה אחרי בשאר אסד אך מעמידה לדין את נפאע על ביקור בסוריה. הדרוזים כנראה טובים למות בהגנה על הכיבוש ועל ההתנחלויות אך אינם טובים לקדם את השלום. נפאע מילא שליחות ציבורית ומגיע לו צל"ש ולא כתב אישום. לבקר בסוריה על גבי טנק מותר, אך לבקר כשליח שלום אסור?" שאל א-סנע.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) גיבה את עמדתו של נפאע וכינה את החלטת הוועדה "מכה אנושה לחופש הפעילות הפוליטית של חברי כנסת". לדבריו, "החלטת מזוז הייתה שגויה והחלטת הוועדה היא אומללה. הרי רוב חברי הכנסת רוצים לבקר בתימן, בסוריה או בעירק, אך כשחבר כנסת ערבי עושה זאת, זה מתויג מיד כאיום ביטחוני".

יו"ר רע"מ–תע"ל ח"כ איברהים צרצור אמר כי "נפאע הוא אחד המנהיגים הערבים שאנחנו מאוד גאים בהם. הוא פועל לחיזוק היחסים בין דרוזים לבין המיעוט הערבי- פלסטיני והוא נאבק להגנה על ערביי ישראל. אנחנו מגנים את ההחלטה ועומדים לצידו". צרצור הוסיף כי ההחלטה להסיר את חסינותו היא "אות כבוד לנפאע וגינוי למדיניות הישראלית".

נפאע עצמו אמר כי הוא לא מופתע מההחלטה. "אין זו סוף הדרך, יש עדיין תהליך ארוך בבית המשפט. אני אפנה בעניין החסינות גם לבית המשפט ואדרוש מבית המשפט להגן על חסינותי. ברור שזו רדיפה פוליטית. לא פגעתי בביטחון המדינה".

מנגד אמר תקף ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) את דבריו של נפאע לפיהם ההחלטה להסיר את חסינותו היא רדיפה פוליטית. לדברי רותם, "ועדת האתיקה כבר קבעה בשנת 2005 כי נסיעה לארצות אויב אינה מכוסה בחסינות. ח"כ נאפע הצהיר שהוא אינו מוכן לקבל אישור מהרשות לנסיעה כזו מאחר וזה פוגע בו ומכאן אנו למדים שלא מדובר בשאלה של חסינות כי אם בפגיעה מכוונת בחוק. הניסיון לטעון כי מדובר בעזרה לדרוזים הינו ניסיון מאוחר למצוא הצדק לנס הינו ניסיון מאוחר למצוא הצדק לנסיעה למדינת אויב ופגישה עם נציגי טרור כדי לפגוע בביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully